Priča

Jesu li ove novine tiskale pogrešnu sliku (kao i zbunjujući naslov)?

Jesu li ove novine tiskale pogrešnu sliku (kao i zbunjujući naslov)?



We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Jučerašnji Daily Express ukrasio je svoj komad iz Prvog svjetskog rata slikom i natpisom. Link do priče ovdje.

Na Twitteru ga je preuzeo @philipoltermann:

To vam je tada promaklo: Express izmišlja novi front iz Prvog svjetskog rata između Kiela i zamišljenog grada "Pohlberg" http://www.express.co.uk/news/uk/423087/Don-t-mention-the-war-Meddling-Germans -pričaj-nam-kako-obilježiti-stogodišnjicu

Kao što @philipoltermann ističe, tijekom Kvola tijekom Prvog svjetskog rata zasigurno nije bilo borbi (osim možda zbog pobuna/pobuna unutar njemačkih oružanih snaga) i gdje je ili što je "Pohlberg"? "Borbeni front Kiel-Pohlberg"?

No, ako ostavimo po strani natpis, je li ova slika čak i Prvi svjetski rat? Kacige i oprema izgledaju sumnjivo u doba Drugoga svjetskog rata.

Može li netko potvrditi?


Daily Express je upravo preuzeo naslov s Getty Imagesa bez bitnih izmjena. Što se tiče Pohlberga, pogledajte njemačku wikipediju na temu "Pöhlberg". Pöhlberg je planina u Saskoj; prema wikipediji, naziv su njemački vojnici iz Saske primijenili i na a planina u blizini Reims / Moronvilliers (možda ovaj - još uvijek postoji "Camp militaire" u Moronvilliersu). Dakle, također Kiel može biti naziv koji njemačke trupe koriste za označavanje mjesta u blizini Reimsa. Čini se da je datum na Getty Images (srpanj 1918.) vjerojatan, budući da se u to vrijeme zapadna fronta nalazila u blizini Reimsa.

EDIT: "Kiel" može biti pogrešno tumačenje izvornog naslova koji spominje dvije planine u blizini Moronvilliersa: "Keilberg" (ne Kiel ...) i Pöhlberg. Izvorno, "Keilberg" je i planina u Saskoj. Njemačka je vojska koristila imena Keilberg, Pöhlberg i Hochberg (fr. Mont-Haut) za neka brda južno od Moronvilliersa, dok su francuski koristili "La Casque" i "Le Téton". Nisam siguran koja imena koja su Nijemci koristili odgovaraju francuskim. Ali IMO, vrlo je vjerojatno da je izvorni naslov bio

"... na bojištu kod Keila i Pöhlberga u zapadnom Chapagneu".


Ovo su rani modeli Stahlhelm (oblik se mijenjao s vremenom, vidi Yannisov komentar) iz Prvog svjetskog rata.
Također, nose velike lopate, a ne modernije rušeće alate koje bi vojnici iz Drugog svjetskog rata imali u rušenju.
I oni nose kanistere za maske, nešto što se nije nosilo u Drugom svjetskom ratu (osim možda na samom početku).
Doista nije bilo borbi na sjeveru Njemačke tijekom Prvog svjetskog rata, ali došlo je do njemačke revolucije 1918. koja je započela u Kielu kada su Kriegsmarine odbile naredbe za plovidbu. Tamo je bila raspoređena vojska i vodile su se teške borbe s pobunjenicima. Ova je revolucija na kraju rezultirala proglašenjem Weimarske republike i krajem njemačkog carstva.


Vijetnam: Prvi televizijski rat

Američki vojnici na položaju u prvom valu borbenog napada helikopterom, 26.10.1967. (Nacionalni arhivski identifikator 66956835)

Vijetnamski rat (1955–75) bio je vrijeme velikih kontroverzi u Sjedinjenim Državama. Napetost u hladnom ratu bila je velika jer se zemlja nemilosrdno borila protiv navodnih zala komunizma.

Istodobno, napredak u video i audio snimanju omogućio je lakše i veće izvještavanje o vijestima. Od 1950. do 1966. postotak Amerikanaca koji posjeduju televiziju skočio je s 9 posto na 93 posto jer su televizije postale bitne za svakodnevni život.

S širenjem televizija, vijesti su nastojale imati najuzbudljivije, dramatične i najatraktivnije priče. Natjecali su se za najbolje novinare, najkvalitetniju opremu i najveći broj gledatelja. Da bi uspjeli, morali su učiniti nešto bez presedana: na stranici izvještavanje o ratu u Vijetnamu. Prvi put u američkoj povijesti vijesti s prve crte bojišnice donijete su ravno u dnevnu sobu.

Pa zašto je Vijetnam nazvan prvim "televizijskim ratom"?

Tijekom Drugog svjetskog rata moral je bio visok. Snimateljske ekipe boravile su u neborbenim područjima kako bi pokazale sretniju, optimističniju stranu rata. Priče su emitirane u obliku kina prikazanih u kinima. Novinari su dijelili samo dobre vijesti, a loše vijesti izvještavali veselim raspoloženjem.

Vladina cenzura nad medijima utjecala je na ovo gledište - ako je tisak htio pristup pričama o ratu, morao je primiti vjerodajnice od vojske. Time je osigurano da vijest nije izvijestila ništa što vojska nije htjela otkriti javnosti. Velike priče poput A-bombe ostale su izvan vijesti sve do završetka rata. Glavni fokus medija bio je visok moral i podrška ratnim naporima.

Nasuprot tome, televizijske vijesti imale su mračniji pogled na rat u Vijetnamu. Nakon Tet ofenzive 1968. - što je javnost doživjela kao poraz - izvješća su postala nepovoljna prema ratnim naporima. Cenzura koja je bila na snazi ​​tijekom Drugog svjetskog rata bila je mnogo slabija do 1960 -ih. Snimateljske ekipe bile su gotovo stalno na licu mjesta u borbenim zonama. Novinari su pisali svakodnevne izvještaje i bilježili svoje priče na terenu. To je Amerikancima dalo realniji uvid u živote njihovih vojnika i nije im se svidjelo ono što su vidjeli.

Dana 1. travnja 1968., dan nakon što je predsjednik Lyndon B. Johnson objavio da se neće kandidirati za ponovni izbor, izjavio je:

Dok sam sinoć sjedio u svom uredu i čekao da progovorim, sjetio sam se mnogo puta tjedno kada televizija unosi rat u američki dom. Nitko ne može točno reći kakav utjecaj te živopisne scene imaju na američko mišljenje. Povjesničari moraju samo nagađati kakav bi učinak televizija imala u ranijim sukobima na budućnost ove nacije: tijekom Korejskog rata, na primjer, u to vrijeme kada su naše snage tamo potisnute u Pusan ​​Drugog svjetskog rata, bitku za Bulge, ili kad su ga naši ljudi izvlačili u Europi ili kad je većina našeg zrakoplovstva oborena tog dana u lipnju 1942. u blizini Australije.

Televiziranje Vijetnamskog rata pomoglo je podijeliti naciju koja se ponosila svojom sposobnošću ujedinjenja. Dramatizacija priča u vijestima iskrivila je percepciju javnosti o tome što se zapravo događa na terenu. Budući da je to bilo vidljivo u njihovim domovima, Amerikanci su se mogli povezati i suosjećati s vojnicima više nego ikad prije. To je izazvalo negodovanje javnosti protiv rata.

Gledajući rat na televiziji, antiratni su zagovornici tvrdili da je rat nepotreban i da stotine tisuća "američkih dječaka" ne umiru za plemenitu stvar. Zapravo, vjerovali su da su Sjedinjene Države umiješane u rat u koji se uopće ne bi trebale uključiti.

Američki vojnici koji traže Viet Cong u blizini Tuy Hoe, 27.2.1966. (Nacionalni arhivski identifikator 66956688)

Nasuprot tome, proratni pristaše smatrali su antiratne marševe nelojalnim američkim vojnicima. Vidjeli su opasnosti na bojnom polju i osjećali su obvezu podržati svoje trupe bez obzira na to trebaju li biti tamo ili ne. Neslaganja između proratnih i antiratnih zagovornika uzrokovala su podjelu u američkom stanovništvu koja još uvijek postoji.

Osim toga, snažna javna antiratna mišljenja izražena u medijima utjecala su na američke kreatore politike. Amerikanci su mogli vidjeti vojne zloupotrebe na televiziji, poput masakra My Lai 1968., koji je izazvao nerede u gradovima i sveučilišnim kampusima diljem zemlje. Ovaj bijes, potaknut televizijskim izvještavanjem, na kraju je doveo do odluke o povlačenju američkih trupa 1973. godine, te okončanju američkog sudjelovanja u ratu.

Da biste saznali više, posjetite izložbu Vijetnamskog rata Nacionalnog arhiva, “ Sjećanje na Vijetnam , ”U galeriji Lawrence F. O’Brien izloženoj do 6. siječnja 2019. I posjetite našu Web stranica Vijetnamskog rata za istraživanje srodnih zapisa Nacionalnog arhiva.


Što je žuto novinarstvo?

Žuto novinarstvo može se prikazati na nekoliko različitih načina. To može biti vrlo pristrana priča koja pokriva samo jednu stranu bez ukazivanja na bitne, pa čak i štetne činjenice. To može biti i priča koja je objavljena strogo zbog "faktora šoka" i nema nikakvo uporište iza toga. Kad nema istine, a činjenice nedostaju ili su iskrivljene, tada imate žuto novinarstvo.

Današnji brzi svijet vrti se oko tehnologije. Ima ga posvuda u automobilima, telefonima, satovima, čak i u ogledalima. Gdje god idemo očekujemo pristup internetu. Želimo provjeriti e -poštu, Facebook status našeg prijatelja i želimo znati današnje vijesti jučer.

Zbog naše potrebe za trenutnim zadovoljenjem novinari bi mogli opravdati "ugađanje" svoje priče, pazeći da je prvi objave. Bez obzira na njihovo obrazloženje, internet čini žuto novinarstvo još lakšim. Možete objaviti sve što želite bez provjere činjenica.


Sadržaj

Sunce prije Ruperta Murdocha Edit

Sunce prvi je put objavljen kao široka tablica 15. rujna 1964. [14] s logotipom na kojem se nalazi užareni narančasti disk. [15]

Pokrenuli su ga vlasnici IPC (International Publishing Corporation) kako bi zamijenili neuspješne Daily Herald po savjetu istraživača tržišta Marka Abramsa. Rad je imao namjeru dodati čitateljima "društvenih radikala" Glasnik "politički radikali". [16] Navodno je postojala "golema, sofisticirana i superiorna srednja klasa, dosad neotkrivena i željna vlastitih novina", napisao je Bernard Shrimsley iz Abramsova djela 40 godina kasnije. "Kako zablude idu, ovo je bilo u klasi El Dorado". [17] Lansiran s oglašivačkim proračunom od 400.000 funti [18], hrabri novi papir "prštao je ogromnom energijom", prema Vrijeme. [19] Njegov početni naklada od 3,5 milijuna pripisana je "znatiželji" i "prednosti noviteta" [19], a pala je u odnosu na prethodnu nakladu Daily Herald (1,2 milijuna) [16] u roku od nekoliko tjedana.

Prema 1967, prema Hughu Cudlippu, Sunce gubio je oko 2 milijuna funti godišnje [20] i imao je nakladu od 800.000. [18] IPC je odlučio prodati kako bi zaustavio gubitke, prema Bernardu Shrimsleyju 2004. godine, iz straha da će sindikati ometati objavljivanje Ogledalo ako nisu nastavili objavljivati ​​izvornik Sunce. [17] Bill Grundy je napisao Gledatelj u srpnju 1969. iako nije objavljivao "dobre pisce" među Geoffreyjem Goodmanom, Nancy Banks-Smith i Johnom Akassom, između ostalog, nikada nije prevladao negativan utjecaj svog lansiranja na kojem je i dalje nalikovao Glasnik. [20] Pred Murdoch Sunce bila je "vrijedna, dosadna, ljevičarska, popularna lista" prema mišljenju Patricka Brogana 1982. [21]

Izdavač knjiga i saborski zastupnik Robert Maxwell, željan kupiti britanske novine, ponudio je da im to skine s ruku i zadrži svoju predanost Laburističkoj stranci, ali je priznao da će biti viškova, osobito među tiskarama. Rupert Murdoch je u međuvremenu kupio Vijesti svijeta, senzacionalističke nedjeljne novine, prošle godine, ali tiskare u podrumu njegove zgrade u londonskoj ulici Bouverie Street bile su neiskorištene šest dana u tjednu. [22]

Iskoristivši priliku za povećanje svoje prisutnosti na Fleet Streetu, sklopio je sporazum s tiskarskim sindikatima [22], obećavši manje otpuštanja ako stekne novine. Uvjerio je IPC da će objaviti "jasne i poštene novine" koje će nastaviti podržavati laburiste. IPC je, pod pritiskom sindikata, odbio Maxwellovu ponudu, a Murdoch je kupio papir za 800.000 funti, kako bi se platio na rate. [23] Kasnije će primijetiti: "Stalno sam zadivljen lakoćom s kojom sam ulazio u britanske novine". [24]

The Daily Herald bila je tiskana u Manchesteru od 1930., kao i Sunce nakon prvotnog lansiranja 1964., ali Murdoch je tamo prestao objavljivati ​​1969. što je starenje preša Bouverie Street stavilo pod izniman pritisak s rastom naklade.

Rane Murdochove godine Uredi

Murdoch je otkrio da je s Larryjem Lambom imao takav odnos za vrijeme ručka da drugi potencijalni novaci kao urednici nisu intervjuirani, a Lamb je imenovan prvim urednikom nove Sunce. [25] Lamb je želio da Bernard Shrimsley bude njegov zamjenik, što je Murdoch prihvatio jer je Shrimsley bilo drugo ime na njegovoj listi preferencija. [26] Lamb je bio oštar u svom mišljenju o Daily Mirror, gdje je nedavno bio zaposlen kao viši urednik i dijelio je Murdochovo mišljenje da se kvaliteta papira najbolje mjeri njegovom prodajom, te je smatrao Ogledalo kao previše zaposlenih i previše usredotočeno na stariju čitateljsku publiku. [24] Godfrey Hodgson iz Sunday Times intervjuirao Murdocha u ovom trenutku i izrazio pozitivno mišljenje o suparnikovom dodatku "Mirrorscope". "Ako mislite da ćemo išta od tog vrhunskog sranja imati u našim novinama", odgovorio je Murdoch bacajući uzorak primjerka u kantu, "griješite." [21]

Lamb je užurbano zaposlio osoblje od oko 125 izvjestitelja, koji su uglavnom odabrani zbog dostupnosti, a ne sposobnosti. [24] To je bilo otprilike četvrtina onoga što je Ogledalo tada zaposlen, a Murdoch je morao zaposliti osoblje na posudbu iz svojih australskih papira. Murdoch se odmah ponovno pokrenuo Sunce kao tabloid i vodio ga kao sestrinski list za Vijesti svijeta. [24] Sunce koristili iste tiskare, a dva su se papira vodila zajedno na višim izvršnim razinama.

Tabloid Sunce prvi put je objavljen 17. studenoga 1969., s naslovnicom naslovljenom "HORSE DOPE SENSATION", efemernom "isključivom". [27] Uvodnik na 2. stranici najavio je: "Današnji Sunce su nove novine. Ima novi oblik, nove pisce, nove ideje. No, nasljeđuje sve najbolje od velikih tradicija svojih prethodnika. Sunce brine. O kvaliteti života. O svijetu u kojem živimo. I o ljudima ". Prvi broj imao je" ekskluzivni intervju "s premijerom laburista, Haroldom Wilsonom, na stranici 9. [28] Novine su kopirale suparnika Daily Mirror na nekoliko načina. Bio je iste veličine i na svom jarbolu imao je naslov u bijeloj boji na crvenom pravokutniku iste boje kao i Daily Mirror. The Ogledalo 'Live Letters' podudaraju se sa 'Livelier Letters'. [29]

Seks je korišten kao važan element u sadržaju i marketingu lista od početka, za koji je Lamb vjerovao da je najvažniji dio života njegovih čitatelja. [25] [30] Prvi model u toplesu pojavio se 17. studenog 1970., Stephanie Rahn označena je kao "Djevojka u odijelu za rođendan" kako bi obilježila prvu godišnjicu ponovnog pokretanja Sunce. [31] Model u toplesu postupno je postajao redovita pojava i sa sve rizičnijim pozama. I feministice i mnogi kulturni konzervativci smatrali su slike pornografskim i mizoginskim. Lamb je kasnije izrazio žaljenje zbog uvođenja ove značajke, iako je porekao da je seksistička. [25] Konzervativno vijeće u Sowerby Bridgeu, Yorkshire, bilo je prvo koje je zabranilo papir iz svoje javne knjižnice, nedugo nakon početka, zbog njegovog pretjeranog seksualnog sadržaja. [32] Shrimsley, Lambov zamjenik, osmislio je naslov "The Silly Burghers of Sowerby Bridge" kako bi opisao vijećnike. [26] Odluka je poništena nakon uporne kampanje samih novina koja je trajala 16 mjeseci, i izbora vijeća koje su vodili laburisti 1971. [32] [33]

Zastupnik laburista Alex Lyon mahnuo je kopijom Sunce u Donjem domu i predložio da se taj papir može procesuirati zbog nepristojnosti. Seksualno povezane značajke, poput "Žele li se muškarci još uvijek udati za djevicu?" i počeo se pojavljivati ​​"Put u ženski krevet". Serijalizacija erotskih knjiga bila je česta objava izvoda iz Osjetljiva žena, u vrijeme kad je Carina zaplijenila primjerke knjige, izazvalo skandal i značajnu količinu besplatnog publiciteta. [34]

Politički, Sunce u ranim Murdochovim godinama ostao je nominalno za radnu podršku. Zalagalo se za glasovanje za Laburističku stranku koju je predvodio Harold Wilson na Općim izborima 1970. [35], s naslovom "Zašto to mora biti rad", [36] no do veljače 1974. pozvalo se na glasovanje za konzervativnu stranku na čelu Edwarda Heatha sugerirajući da bi mogla podržati Laburističku stranku koju vode James Callaghan ili Roy Jenkins. [35] Na izborima u listopadu uredništvo je ustvrdilo: "SVI su naši instinkti više lijevi nego desni i glasovali bismo za svakog sposobnog političara koji bi se opisao kao socijaldemokrat." [35] Na referendumu 1975. o nastavku članstva Britanije u Europskoj gospodarskoj zajednici, zagovarao je glasovanje za ostanak na Zajedničkom tržištu. [37]

Urednik, Larry Lamb, bio je podrijetlom iz laburističke zajednice sa socijalističkim odgojem, dok je njegova privremena zamjena Bernard Shrimsley (1972–75) bio konzervativac srednje klase koji nije posvećen. Opsežna reklamna kampanja na ITV mreži u ovom razdoblju, koju je izrazio glumac Christopher Timothy, [38] možda je pomogla Sunce prestići Daily Mirror u nakladi 1978. [39] Unatoč industrijskim odnosima 1970-ih-tzv. "španjolskoj praksi" tiskarskih sindikata- Sunce bio je vrlo isplativ, što je omogućilo Murdochu da proširi svoje poslovanje na Sjedinjene Američke Države od 1973. godine.

Thatcher godina Uređivanje

Promjene Uredi

Godine 1979., list je podržao Margaret Thatcher na općim izborima godine, na kraju procesa koji je trajao već neko vrijeme Sunce u početku nije bio oduševljen Thatcher. Dana 3. svibnja 1979. objavljen je nedvosmislen naslov naslovnice "GLASAJTE OVAJ PUT". [40]

The Daily Star lansirali su ga 1978. Express Newspapers, a do 1981. počeli su utjecati na prodaju Sunce. Bingo je predstavljen kao marketinški alat, a pad cijene pokrića od 2 p uklonio je Daily Star 's konkurentsku prednost, otvarajući novu bitku u prometu koja je rezultirala Sunce neutralizirajući prijetnju novog lista. [41] Novi urednik časopisa Sunce, Kelvin MacKenzie, preuzeo je svoju dužnost 1981. neposredno nakon tog razvoja događaja, [42] i, prema Bruceu Pageu, "promijenio je dublje britanski tabloidni koncept nego što je to učinio [Larry] Lamb". Pod MacKenziejem, [41] list je postao "sramotniji, uvjerljiviji i nepoštovaniji od svega što je ikada proizvedeno u Britaniji". [43]

Falklandski rat Edit

Sunce postao vatreni pristaša Falklandskog rata.Izvještavanje je "zarobilo zeitgeist", prema Royu Greensladeu, tadašnjem pomoćniku urednika (iako privatno protivniku rata), ali je bilo i "ksenofobično, krvavo nastrojeno, nemilosrdno, često bezobzirno, crnohumorno i na kraju trijumfalno. " [45]

Dana 1. svibnja, Sunce tvrdio da je "sponzorirao" britanski projektil. Pod naslovom "Stick This Up Your Junta: Sun projektil za Galtierijeve gauchose" [46], novine su objavile fotografiju rakete (zapravo raketne zalihe Polaris snimljene iz Ministarstva obrane) koja je imala veliku Sunce logotip otisnut sa strane s natpisom "Here It Comes, Senors." ispod. [45] [47] List je objasnio da je "sponzorirao" raketu doprinoseći eventualnoj pobjedi na HMS -u Nepobjediv kad je rat završio. U kopiji koju je napisala Wendy Henry, list je rekao da će se raketa uskoro upotrijebiti protiv argentinskih snaga. Tony Snow, Sunce novinar na Nepobjediv koji je "potpisao" raketu, nekoliko dana kasnije izvijestio je da je pogodila argentinsku metu. [45] [47]

Jedna od najpoznatijih naslovnih stranica lista, objavljena 4. svibnja 1982., obilježavala je torpedovanje argentinskog broda General Belgrano pokretanjem priče pod naslovom "GOTCHA". [48] ​​Na MacKenzievo inzistiranje, i protiv Murdochove želje (mogul je bio prisutan jer su gotovo svi novinari štrajkali), [49] naslov je promijenjen za kasnija izdanja nakon što se saznalo za razmjere argentinskih žrtava. [44] [50] John Shirley, izvjestitelj za Sunday Times, svjedočili su primjercima ovog izdanja Sunce koje su mornari i marinci na HMS -u izbacili s palube Neustrašiv. [49]

Nakon HMS -a Sheffield je stradao u napadu Argentine, Sunce bio je žestoko kritiziran, pa čak i ismijavan u Daily Mirror i Čuvar zbog izvještavanja o ratu i širih medija ispitivali su istinitost službenih informacija i brinuli se o broju žrtava, Sunce dao svoj odgovor. "U našoj sredini ima izdajnika", napisao je 7. svibnja vodeći pisac Ronald Spark, optužujući komentatore Daily Mirror i Čuvar, plus BBC -jev dopisnik iz obrane Peter Snow, "izdaje" zbog aspekata njihovog izvještavanja. [51]

Satirični časopis Privatni istražitelj ismijavali i prebacivali ono što su smatrali jingoističkim izvještajem lista, najviše u sjećanju s ruganjem-Sunce naslov "UBI ARGIJU, OSVOJI METRO!", na koji je MacKenzie u šali odgovorio: "Zašto to nismo smislili?" [45]

Sunce i Laburističke stranke Edit

Ove su godine uključivale ono što se od strane nazivalo "spektakularno zlonamjerno izvještavanje" [52] Laburističke stranke Sunce i druge novine. Tijekom općih izbora 1983. Sunce objavio je naslovnu stranicu na kojoj se nalazila laskava fotografija Michaela Foota, tada skoro 70 -godišnjaka, koji je tvrdio da nije sposoban biti premijer na temelju svoje dobi, izgleda i politike, zajedno s naslovom "Želite li zaista da ova stara budala upravlja Britanijom? " [53] Godinu dana kasnije, 1984. Sunce jasno izrazio svoju oduševljenu potporu ponovnom izboru Ronalda Reagana za predsjednika u SAD-u. Reagan je imao dva tjedna od 74. rođendana kada je započeo svoj drugi mandat, u siječnju 1985. godine.

Dana 1. ožujka 1984. godine novine su opsežno citirale američkog psihijatra koji je tvrdio da je britanski ljevičarski političar Tony Benn "lud", pri čemu je psihijatar raspravljao o različitim aspektima Bennove navodne patologije. [54] Priča, koja se pojavila na dan dopunskih izbora u Chesterfieldu na kojima je stajao Benn, diskreditirana je kada je psihijatar citirao Sunce javno je osudio članak, opisujući lažne citate koji mu se pripisuju kao "apsurdne". Sunce očito je izradio cijeli komad. Novine su često uvrštavale oštre napade na ono što je list nazvao elementom "luđačke ljevice" unutar Laburističke stranke [55] i na institucije koje je navodno kontrolirala. Ken Livingstone, vođa ljevičarskog Vijeća Velikog Londona, u listopadu 1981. opisan je kao "najozbiljniji čovjek u Britaniji" [56]. [57]

Tijekom štrajka rudara 1984–85. Sunce podržao policiju i Thatcher -ovu vladu protiv udarnih NUM rudara, a posebno predsjednika sindikata, Arthura Scargilla. Dana 23. svibnja 1984. Sunce pripremio je naslovnu stranicu s naslovom "Firer Fire" i fotografijom Scargilla s rukom u zraku, poza u kojoj je izgledao kao da daje nacistički pozdrav. Tiskarski radnici u Sunce odbio je tiskati. [58] Sunce snažno je podržao američko bombardiranje Libije u travnju 1986. koje je pokrenuto iz britanskih baza. Tijekom bombardiranja poginulo je nekoliko civila. Njihov vođa bio je "Right Ron, Right Maggie". [59] Te je godine laburistička zastupnica Clare Short uzalud pokušavala uvjeriti Parlament da zabrani slike na trećoj stranici, te je dobila ugled novina za svoj štand.

Tijekom općih izbora 1987. Sunce objavio lažni uvodnik pod naslovom "Zašto podržavam Kinnocka, od Staljina". [60]

Murdochov odgovor Uredi

Murdoch je na neke kritike novina odgovorio da su kritičari "snobovi" koji žele "nametnuti svoj ukus svima ostalima". MacKenzie je tvrdio da su isti kritičari ljudi koji bi, da su ikada imali "popularnu ideju", morali "otići i leći u mračnoj prostoriji pola sata". Oboje su ukazali na veliki komercijalni uspjeh Sunce tijekom tog razdoblja i njegovo osnivanje kao najprodavanije britanske novine, tvrdeći da "daju javnosti ono što žele". Taj su zaključak kritičari osporili. John Pilger rekao je da je izdanje iz kasnih 1970-ih Daily Mirror, koji je zamijenio uobičajene vijesti o slavnima i domaćim političkim vijestima cijelim brojem posvećenim vlastitom prvim izvještajima o genocidu u Pol Potovoj Kambodži, ne samo nadmašenim Sunce na dan izdavanja, ali je postalo jedino izdanje Daily Mirror prodati svaki izdani primjerak, nešto što nikada nije postignuto Sunce.

U siječnju 1986. Murdoch je zatvorio prostor u ulici Bouverie Sunce i Vijesti svijeta, i preselio poslovanje u novi Wapping kompleks u istočnom Londonu, zamijenivši sindikat električara sindikate tiskare kao predstavnike svog proizvodnog osoblja, i uvelike smanjio broj osoblja zaposlenog za tiskanje novina. Jednogodišnji piket otpuštenih radnika na kraju je poražen (vidi spor oko Wappinga).

"Freddie Starr Ate My Hamster" Edit

U tom razdoblju, Sunce stekao reputaciju vodeći senzacionalističke priče sumnjive istinitosti. Dana 13. ožujka 1986. godine novine su objavile jedan od svojih najpoznatijih naslova: "FREDDIE STARR ATE MY HAMSTER".

Priča je tvrdila da je britanski komičar Freddie Starr, boraveći u kući književnika i starog prijatelja po imenu Vince McCaffrey i njegove partnerice Lea LaSalle [61] u Birchwoodu u Cheshireu, nakon povratka s nastupa u noćnom klubu u ranim satima, u svojoj kući nisu našli ništa za jesti. LaSalle je izvijestio da je Starr svog ljubimca stavila "između dvije kriške kruha i počela ga jesti". [62]

Prema Max Clifford: Pročitajte sve o tome, napisali Clifford i Angela Levin, La Salle je izmislio priču iz frustracije zbog Starra, koji je s McCaffreyjem radio na knjizi. Kontaktirala je poznanicu koja je radila za Sunce u Manchesteru. Priča je navodno oduševila MacKenzieja, koji ga je želio voditi, i Maxa Clifforda, koji je bio Starrov agent za odnose s javnošću. [61] Starra je trebalo uvjeriti da mu prividno otkriće neće naštetiti, a pažnja mu je pomogla da oživi njegovu karijeru. [63] U svojoj autobiografiji iz 2001 Raspakirano, Starr je napisao da je incident potpuna izmišljotina: "Nikada nisam jeo niti čak grickao živog hrčka, gerbila, zamorca, miša, rovicu, voluharicu ili bilo kojeg drugog sitnog sisavca." [64]

Elton John i druge slavne osobe Edit

Potaknute MacKenziejevom zaokupljenošću tom temom, priče u Sunce širiti glasine o seksualnoj orijentaciji poznatih ljudi, osobito estradnih zvijezda. [65]

Sunce pokrenuo je niz lažnih priča o Eltonu Johnu od 25. veljače 1987., što je na kraju rezultiralo sa ukupno 17 napisa o kleveti. [66] Započeli su s izmišljenim izvještajem o pjevačici koja je imala seksualne odnose s dječacima pod kirijom. Kantautor je na dan naveden u priči bio u inozemstvu, kao bivši Sunce novinar John Blake, kojeg je nedavno krivolovio Daily Mirror, uskoro otkriveno. [67] Nakon daljnjih priča, u rujnu 1987., Sunce optužio Johna da mu je kirurški uklonjena govorna kutija rotvajlera pasa čuvara. [68] U studenom je Daily Mirror pronašli jedini izvor svog suparnika za priču o dječaku podstanaru, koji je priznao da je to potpuno izmišljena izmišljotina stvorena za novac. [69] Netočna priča o njegovim psima, zapravo Alzanima, [68] izvršila je pritisak Sunce, a John je dobio milijun funti u izvansudskoj nagodbi, tada najvećoj isplati odštete u britanskoj povijesti. Sunce ispričao se na naslovnoj stranici 12. prosinca 1988. pod natpisom "ŽAO, ELTON". [70]

U svibnju 1987. gay muškarcima ponuđene su besplatne jednosmjerne avionske karte za Norvešku kako bi zauvijek napustile Britaniju: "Fly Away Gays-And We Will Pay" bio je naslov ovog lista. [71] Svećenici gejevske crkve Engleske u studenom 1987. u jednom su naslovu opisani kao "propovjedaonica". [72]

Televizijska ličnost Piers Morgan, bivši urednik časopisa Daily Mirror i od Sunce Pop -ova kolumna "Bizarre" rekla je da mu je krajem 1980 -ih, po nalogu Kelvina MacKenzieja, naređeno da spekulira o seksualnosti muških pop zvijezda za dugometražni naslov "The Poofs of Pop". [73] Također se prisjeća da je MacKenzie naslovio priču iz siječnja 1989. o prvom istospolnom poljupcu u sapunici televizije BBC EastEnders kao "EastBenders", [73] opisujući poljubac između Colina Russella i Guida Smitha kao "homoseksualnu ljubavnu scenu između japanskih pupova. kada su to gledali milijuni djece". [74]

Vijeće za tisak je 1990. donijelo presudu protiv Sunce i kolumnista Garry Bushell zbog njihove upotrebe pogrdne terminologije o homoseksualcima. [75]

Birmingham Six Edit

U siječnju 1988. Sun je opisao napore Chrisa Mullina u ime pogrešno osuđene Birminghamske šestorke kao "Loony MP Backs Bomb Gang" i "Da je Sunce na svom putu, bili bismo u iskušenju da ih nanizamo prije mnogo godina". [76]

AIDS Edit

Sunce odgovorio na zdravstvenu krizu 8. svibnja 1983. naslovom: "Američka homoseksualna krvna kuga ubija troje u Britaniji". [77]

Dana 17. studenog 1989. Sunce naslovio vijest na stranici 2 pod naslovom "PRAVI SEKS NE MOŽE VAM DATI SIDU - SLUŽBENO". [78] Sunce pozitivno je citirao mišljenja lorda Kilbrackena, člana Sveparlamentarne skupine za AIDS, koji je rekao da samo jedna osoba od 2.372 osobe zaražene HIV -om/SIDOM spomenute u određenom izvješću Ministarstva zdravstva nije član "visoke rizičnoj skupini ", poput homoseksualaca i rekreativnih korisnika droga. Sunce također je objavio urednički članak tvrdeći da se "napokon može reći istina. Rizik od dobivanja AIDS -a ako ste heteroseksualac" statistički je nevidljiv ". Drugim riječima, nemoguće. Dakle, sada znamo - sve ostalo je homoseksualna propaganda". Iako su mnoge druge britanske tiskovne službe pratile javne komentare lorda Kilbrackena, nitko od njih nije ponovio argument u Sunce, a nitko od njih nije predstavio ideje lorda Kilbrackena bez konteksta i kritike. [78]

Kritičari su naveli da su oboje Sunce i Lord Kilbracken odabrali su rezultate jedne specifične studije zanemarujući druge podatke o HIV infekciji, a ne samo o AIDS-u, što su kritičari smatrali neetičkom politizacijom medicinskog pitanja. Sam Lord Kilbracken kritizirao je Sunce uredništva i naslov njezine vijesti, navodeći da, iako je mislio da su homoseksualci izloženiji riziku od razvoja AIDS -a, ipak je pogrešno implicirati da nitko drugi ne može zaraziti bolest. Sunce Članovi i uvodnici objavljeni su Vijeću za tisak, a presudom je presuđeno da su "pogrešni u tumačenju. a naslov. bio je veliko izobličenje statističkih podataka koje je dostavio ministar". [79] Sunce kasnije je objavio ispriku, koja je objavljena na stranici 28. Novinar David Randall tvrdio je u udžbeniku Univerzalni novinar da je priča u Sunce bio je jedan od najgorih slučajeva novinarskog nesnalaženja u novijoj povijesti, čime je doveo u opasnost vlastiti čitatelj. [78] [80]

Hillsborough katastrofa i njezine posljedice Edit

Krajem desetljeća, Sunce Izvještavanje o katastrofi na nogometnom stadionu Hillsborough u Sheffieldu 15. travnja 1989., u kojoj je 96 osoba umrlo od ozljeda, pokazalo se da je, kako je kasnije kasnije priznalo, "najstrašnija" greška u povijesti. [82]

Pod naslovom "Istina" na naslovnici, tiskanom četiri dana kasnije, u novinama su objavljeni navodi da su im neki obožavatelji brali džepove smrvljenih žrtava, da su drugi urinirali na pripadnike hitnih službi dok su pokušavali pomoći, a da su neki čak je i napao policajca "dok je pacijentu davao poljubac života". [83] Unatoč naslovu, koji je napisao Kelvin MacKenzie, priča se temeljila na tvrdnjama bilo neimenovanih i nerazjašnjivih izvora, bilo na temelju glasina o onome što su imenovani pojedinci rekli - činjenicu je MacKenzieu jasno pokazao Harry Arnold, izvjestitelj koji je napisao priča. [84]

Naslovnica je izazvala bijes u Liverpoolu, gdje je list izgubio više od tri četvrtine od procijenjenih 55.000 dnevne prodaje, a prodaja se još uvijek nije oporavila više od 30 godina kasnije (s oko 12.000 koji se sada prodaju svaki dan). Prodaja je također u manjoj mjeri opala u susjednim dijelovima Cheshirea i Lancashirea. [84] Nije dostupan u dijelovima grada, jer ga mnogi kiosci odbijaju opskrbiti zalihama. [85] [86] Prema potpunoj pomrčini kampanje S*n, lokalna su vijeća donijela prijedloge za zaustavljanje prodaje novina zbog svoje umiješanosti u skandal s Hillsboroughom. [87] Otkriveno je u dokumentarcu tzv Liverpool Alexeia Saylea, emitirano u rujnu 2008., da mnogi Liverpudljani neće ni uzeti novine besplatno, a oni koji to učine mogu ih jednostavno spaliti ili razderati. [88] Lokalni ljudi često nazivaju novine "ološima", a kampanji vjeruju da je to omelo njihovu borbu za pravdu. [89] 2011. godine Billy Bragg je objavio pjesmu "Scousers Never Buy the Sun." [90]

Sunce izgubio je milijune funti prihoda od prodaje i oglašavanja kao rezultat pada prodaje u i oko Liverpoola. [91]

Sunce nije bio jedini list koji je tiskao slične priče o navodnom pijanstvu i nasilju među navijačima Liverpoola u katastrofi u Hillsboroughu. The Daily Star i Dnevna pošta bili su među novinama koji su tiskali tvrdnje da je huliganizam glavni čimbenik tragedije. Međutim, niti jedna druga novina nije doživjela tako ljutu reakciju ili oštar pad prodaje na Merseysideu.

U travnju 1992., na treću godišnjicu katastrofe u Hillsboroughu, The Sun je tiskao ekskluzivni intervju s menadžerom Liverpoola Graemeom Sounessom dok je slavio pobjedu polufinala Liverpoolovog FA kupa nad Portsmouthom dok se oporavljao u bolnici od operacije srca. Souness je naišao na kritike navijača Liverpoola zbog intervjua za novine, koji su neprestano tražili da ga se otpusti. Pobjeda Liverpoola u finalu FA kupa mjesec dana kasnije nije nimalo umanjila bijes prema Sounessu, koji je već bio na udaru kritika zbog nedosljedne ligaške forme Liverpoola, iako je ostavku na svoju poziciju dao tek u siječnju 1994. godine.

Potpuna pomrčina S*n kampanje Uređivanje

Kao odgovor na umiješanost Sunca u skandal u Hillsboroughu i izvještavanje o članku 1989. godine, u Liverpoolu je pokrenuta Totalna pomrčina kampanje S*n. Kampanja je dobila veliko pojačanje kada je istraga u Hillsboroughu 2017. godine službeno priznala da navijači nisu krivi za katastrofu, a sve laži i informacije koje je proslijedilo The Sun dio su većeg zataškavanja protupravnog ubojstva. [92] Cilj mu je proširiti svijest o katastrofi, sjetiti se žrtava i njihovih obitelji te podržati trgovine koje bojkotiraju prodaju novina The Sun. [93] Novinarka Suzanne Moore napisala je u odgovoru na presudu: "Ova bi se fantazija trebala dobro i uistinu slomiti presudom u Hillsboroughu. Ovo je bio ratni zločin počinjen u ratu koji tada, niti je sada, plod naše mašte Klasni rat. " [94] Unatoč priznanju krivice novina The Sun, kampanja nastavlja biti uspješna, uz ogromnu podršku većine stanovnika grada. [95]

Kasnije posljedice i isprike Edit

Dana 7. srpnja 2004., kao odgovor na verbalne napade u Liverpoolu na Waynea Rooneyja, neposredno prije njegova transfera iz Evertona u Manchester United, koji je svoju životnu priču prodao Sunce, list je posvetio uvodnik na cijeloj stranici ispriki za "užasnu pogrešku" u svom izvještavanju o Hillsboroughu i tvrdio da Rooneyja (koji je u vrijeme Hillsborougha imao samo tri godine) ne treba kažnjavati zbog "prošlih grijeha". U siječnju 2005. Sunce Glavni urednik Graham Dudman priznavši da je izvještavanje o Hillsboroughu "najgora greška u našoj povijesti", dodao je: "Ono što smo učinili bila je strašna greška. Bio je to užasan, bezosjećajan, užasan članak, sa strašnim naslovom, ali ono što smo htjeli također kažemo: ispričali smo se zbog toga, a cijeli stariji tim sada je potpuno drugačiji od tima koji je objavio novine 1989. godine. " [96]

U svibnju 2006. Kelvin MacKenzie, Sunce urednik u vrijeme katastrofe u Hillsboroughu, vratio se u novine kao kolumnist. Nadalje, 11. siječnja 2007. MacKenzie je izjavio, dok je panelist na BBC1 Vrijeme za pitanja, da je isprika koju je dao o pokriću bila šuplja, koju mu je nametnuo Rupert Murdoch. MacKenzie je nadalje tvrdio da mu nije žao "što je rekao istinu", ali je priznao da ne zna jesu li neki navijači Liverpoola urinirali po policiji ili pljačkali žrtve. [97]

Dana 12. rujna 2012., nakon objavljivanja službenog izvješća o katastrofi koristeći prethodno uskraćene vladine papire koji su službeno oslobodili prisutne navijače Liverpoola, MacKenzie je izdao sljedeću izjavu:

Danas se ispričavam građanima Liverpoola zbog tog naslova. I ja sam bio potpuno zaveden. Prije 23 godine uručen mi je primjerak ugledne novinske agencije u Sheffieldu (White's) u kojem su visoki policijski službenik i viši lokalni zastupnik [zastupnik Sheffield Hallama Irvine Patnick] iznosili ozbiljne optužbe protiv navijača na stadionu. Nisam imao apsolutno nikakvog razloga vjerovati da će ti autoriteti lagati i obmanjivati ​​zbog takve katastrofe. Kako je premijer jasno rekao, ove optužbe bile su potpuno neistinite i bile su dio složne zavjere policijskih službenika kako bi diskreditirali pristaše i tako prebacili krivnju za tragediju s njih samih. Trebalo je više od dva desetljeća, 400.000 dokumenata i dvogodišnje istrage da na moj užas otkrijem da bi bilo daleko točnije da sam napisao naslov "Laži", a ne "Istina". Objavljivao sam u dobroj vjeri i žao mi je što je to bilo tako pogrešno.

Trevor Hicks, predsjednik Grupe za podršku obitelji Hillsborough, odbacio je ispriku gospodina MacKenziea kao "premalo, prekasno", nazvavši ga "niskim životom, pametnim niskim životom, ali niskim životom". [98]

Nakon objavljivanja izvješća Sunce ispričao na naslovnici, pod naslovom "Prava istina". S tadašnjim urednikom novina Dominicom Mohanom, ispod je dodao:

To je verzija događaja od prije 23 godine Sunce išli smo zajedno s tim i zbog toga nas je duboko sram i duboko nam je žao. U potpunosti smo surađivali s The Hillsborough Independent Panel i objavit ćemo izvješća o njihovim nalazima u sutrašnjim novinama. Također ćemo odražavati naš duboki osjećaj srama. [99]

Više od 30 godina kasnije, novine se uglavnom izbjegavaju na Merseysideu i od obožavatelja Liverpoola koji žive u drugim dijelovima Britanije. [100] U veljači 2017., FC Liverpool blokirao je pristup Sunce novinarima na njegov stadion i poligon, zabranjujući im praćenje utakmica na licu mjesta i izravno sudjelovanje na konferencijama za novinare. Novine kažu da je odluka "loša za navijače, a loša za nogomet". [101]

Novine je zabranio Everton F.C. u travnju nakon Sunce objavio je kolumnu bivšeg urednika Kelvina MacKenzieja dan prije 28. obljetnice katastrofe koja je uključivala odlomak o nogometašu Rossu Barkleyu koji se smatrao "užasnim i neodbranjivim" i uključivao je rasistički epitet i uvrede na račun stanovnika Liverpoola. [102] Pristup klupskim terenima i sadržajima za Sunce izvjestitelji su blokirani. Gradonačelnik Liverpoola Joe Anderson opisao je članak kao "sramotu" i "blaćenje" grada. [103] MacKenzie je na dan objavljivanja suspendiran kao suradnik u radu. [104]

Uređivanje 1990 -ih

Sunce ostao vjeran Thatcher sve do njene ostavke u studenom 1990. [106] unatoč padu popularnosti stranke u odnosu na prethodnu godinu nakon uvođenja poreza na izbore (službeno poznatog kao pristojba zajednice). Ovu promjenu načina financiranja lokalne uprave novinski su glasno podržale novine, unatoč širokom protivljenju (neki od konzervativnih zastupnika), za koje se smatra da su pridonijele Tacherovoj propasti. Porez je brzo ukinuo njezin nasljednik John Major, kojemu je Sunce u početku s oduševljenjem, [107] vjerujući da je bivši kancelar državne blagajne bio radikalni Tačerit.

Na dan općih izbora 9. travnja 1992., na naslovnoj stranici naslova koji je sažimao njezinu antipatiju prema vođi laburista Neilu Kinnocku, pisalo je "Ako Kinnock pobijedi danas, hoće li posljednja osoba koja je napustila Britaniju ugasiti svjetla". Dva dana kasnije Sunce bio toliko uvjeren da je njezina naslovna stranica preokrenula izbore za konzervativce pa je proglasio "To je sunce koje je pobijedilo".

Sunce vodila je naslovom "Sad nas je sve zeznuo kabinet" s osvrtom na Crnu srijedu 17. rujna 1992. i razotkrivanjem nekoliko mjeseci ranije izvanbračne afere u koju je bio uključen i ministar kabineta David Mellor. [108] Mjesec dana kasnije, 14. listopada, napao je Michaela Heseltinea zbog masovnog zatvaranja rudnika ugljena.

Unatoč početnom protivljenju zatvaranju, do 1997. godine novine su više puta pozivale na provedbu daljnje politike Tacherita, poput privatizacije Royal Maila, [109] [ potrebna verifikacija ] i smanjenje socijalnog osiguranja, s vođama poput "Peter Lilley je u pravu, ne možemo ovako nastaviti". [110] [ potrebna verifikacija ] List je pokazao neprijateljstvo prema Europskoj uniji (EU) i odobravanje smanjenja javne potrošnje, poreza i promicanje desničarskih ministara u vladu, s liderima poput "Više o Redwoodu, a ne Deadwoodu". [111]

Sunce napao vođu laburista Johna Smitha u veljači 1994., jer je rekao da bi trebalo poslati više britanskih trupa u Bosnu. Sunce Komentar je bio: "Jedini ozbiljni radikali u britanskoj politici ovih dana su Redwood, Lilley i Portillo". [112] [ potrebna verifikacija ] Također je postupno izrazilo svoje gorko razočaranje u Johna Majora kao premijera, s naslovima poput "Kakve smo mi budale podržavali Johna Majora". [113]

Između 1994. i 1996. godine Sunce naklada je dostigla vrhunac. Najveća prosječna prodaja bila je u tjednu koji je završio 16. srpnja 1994., kada je dnevni iznos bio 4.305.957. Najviša jednodnevna prodaja bila je 18. studenog 1995. (4.889.118), iako je cijena pokrića snižena na 10 posto. Najveća jednodnevna prodaja po punoj cijeni bila je 30. ožujka 1996. (4.783.359). [114]

Dana 22. siječnja 1997. Sunce optužio kancelara u sjeni Gordona Browna da je ukrao ideje konzervativaca izjavom: "Ako je sve što nudi konzervativno financijsko suzdržavanje, zašto ne bi glasovao za pravu stvar?" [115] i nazvao planirani neočekivani porez, koji je kasnije nametnula laburistička vlada, "pogrešnim". [116] U veljači 1997. poslaniku Sir Edwardu Heathu je rekao da odbije podršku nacionalnoj minimalnoj plaći. [117]

Podrška za New Labor Edit

Sunce prebacila je potporu Laburističkoj stranci 18. ožujka 1997., šest tjedana prije pobjede na Općim izborima na kojoj je vođa Novih laburista Tony Blair postao premijer s velikom parlamentarnom većinom, unatoč tome što su novine napadale Blaira i New Labor do mjesec dana ranije. Naslov na naslovnoj stranici glasi THE SUN BACKKS BLAIR, a uvodnik na naslovnoj stranici jasno daje do znanja da, iako se još uvijek protivi nekim politikama novog laburista, poput minimalne plaće i devolucije, vjeruje da je Blair "dašak svježeg zraka ove velike zemlje" potrebe". [118] Konzervativci Johna Majora, rečeno je, bili su "umorni, podijeljeni i bez kormila". [118] Blair, koji je radikalno promijenio imidž i politiku svoje stranke, primjećujući utjecaj koji je list mogao imati na političko mišljenje svojih čitatelja, udvarao se njemu (i Murdochu) neko vrijeme dajući ekskluzivne intervjue i pišući kolumne.

U zamjenu za potporu Ruperta Murdocha, Blair je pristao ne pristupiti Europskom tečajnom mehanizmu iz kojeg je John Major povukao zemlju u rujnu 1992. nakon jedva dvije godine. [119] Ministra kabineta Petera Mandelsona "izbacio" je Matthew Parris (bivši) Sunce kolumnist) na BBC TV -ima Noć vijesti u studenom 1998. Pogrešan procjena javnog mnijenja, Sunce Urednik Davida Yellanda zahtijevao je u uvodniku na naslovnoj strani da sazna da li Britanijom upravlja "homoseksualna mafija" "zatvorenog svijeta ljudi sa zajedničkim korisnim interesima". Tri dana kasnije list se ispričao u drugom uvodniku u kojem je pisalo Sunce nikada više ne bi otkrila spolnost neke osobe osim ako se ne može obraniti na temelju "ogromnog javnog interesa".

Godine 2003. vlada je optužila list za rasizam zbog svojih kritika na račun onoga što je doživjela kao imigracijsku politiku "otvorenih vrata". Napadi su stigli od glasnogovornika premijera Alastaira Campbella i ministra unutarnjih poslova Davida Blunketta (kasnije Sunce kolumnist). List je opovrgnuo tu tvrdnju vjerujući da nije rasističko sugerirati da "plima" nekontroliranih ilegalnih imigranata povećava rizik od terorističkih napada i zaraznih bolesti. Nije pomogao svom argumentu objavom priče na naslovnoj stranici 4. srpnja 2003. pod naslovom "Labudova peka", u kojoj se tvrdi da tražitelji azila kolju i jedu labudove. Kasnije se pokazalo da zapravo nema temelja. Nakon toga, Sunce objavio je nastavak pod naslovom "Sada traže našu ribu!". Nakon presude Komisije za žalbe na tisak, "pojašnjenje" je na kraju tiskano, na stranici 41. [120] 2005. godine Sunce objavio fotografije princa Harryja u nacističkom kostimu na zabavi u elegantnoj haljini. Fotografije su izazvale bijes u cijelom svijetu, pa je Clarence House bila prisiljena dati izjavu kao ispriku za bilo kakav uvredu ili neugodu. [121]

Iako je uporno kritizirao neke vladine politike, list je podržao laburiste na oba sljedeća izbora na kojima je stranka pobijedila. Za opće izbore 2005. Sunce podržao Blair i Labor za treću uzastopnu pobjedu na izborima i obećao da će mu dati "posljednju priliku" da ispuni svoja obećanja, unatoč tome što ga je osuđivao zbog nekoliko slabosti, uključujući neuspjeh kontrole imigracije. Međutim, govorilo se o nadi da će konzervativci (pod vodstvom Michaela Howarda) jednog dana biti sposobni za povratak u vladu. [53] Ovi izbori (Blair je izjavio da će mu biti posljednji na mjestu premijera) rezultirali su trećom uzastopnom pobjedom laburista, ali sa znatno smanjenom većinom. [122]

Urednička i produkcijska pitanja u 2000 -ima Edit

Kada je Rebekah Wade (sada Brooks) postala urednica 2003. godine, mislilo se da bi se moglo odustati. Wade je pokušao uvjeriti Davida Yellanda, njezine neposredne prethodnike u poslu, da ukine tu značajku, ali model koji je podijelio njezino ime upotrijebio je prvog dana u objavi. [123]

Činilo se da su novine 22. rujna 2003. pogrešno procijenile raspoloženje javnosti oko mentalnog zdravlja, kao i naklonost prema bivšem boksaču svjetskog prvaka u teškoj kategoriji Franku Brunu, koji je primljen u bolnicu, kada se na naslovnici pojavio naslov "Bonkers Bruno Locked Up" naslovna stranica ranih izdanja. Nuspojava, nakon što je list izašao na ulice 21. rujna navečer, dovela je do toga da se naslov za drugo izdanje lista promijeni u simpatičniji "Tužni Bruno u mentalnom domu". [124]

Sunce bio otvoreno protivnik drugih europskih nacija, osobito Francuza i Nijemaca. Tijekom 1980 -ih i 1990 -ih, nacionalnosti su se u kopijama i naslovima rutinski opisivale kao "žabe", "krauts" ili "hun". Budući da se list protivi EU -u, uputio je strane čelnike koje je smatrao neprijateljskim prema Velikoj Britaniji u neuhvalnim terminima. Bivši francuski predsjednik Jacques Chirac, na primjer, nazvan je "le Worm". Neugodna slika njemačke kancelarke Angele Merkel, snimljena sa stražnje strane, nosila je naslov "Veliki sam u bumdestagu" (17. travnja 2006.).

Iako Sunce bio je otvoren protiv rasizma usmjerenog prema bollywoodskoj glumici Shilpi Shetty u televizijskom reality showu Slavni Big Brother tijekom 2007. godine, u novinama je na svojoj web stranici objavljena slika iz pop videa Hilary Duff s bolivudskom tematikom, "Hilary PoppaDuff" [125], vrlo slične uvrede onoj upućenoj Shettyju.

Dana 7. siječnja 2009. Sunce izlagao je ekskluzivnu priču na naslovnoj stranici tvrdeći da su sudionici rasprave na Ummah.com, britanskom muslimanskom internetskom forumu, sastavili "listu pogodaka mržnje" britanskih Židova koji će biti na meti ekstremista tijekom rata u Gazi. Tvrdilo se da "Oni koji su navedeni [na forumu] trebaju to shvatiti vrlo ozbiljno. Očekujte kampanju mržnje i zastrašivanje od 20 ili 30 nasilnika." Britanski časopis Privatni istražitelj tvrdio da je Glen Jenvey, čovjek kojeg citira Sunce kao stručnjak za terorizam, koji je na forum objavljivao pod pseudonimom "Abuislam", bio je jedini član foruma koji je promicao kampanju mržnje, dok su drugi članovi promicali miroljubivo zagovaranje, poput pisanja "pristojnih pisama". Priča je od tada uklonjena iz Sunce web stranice nakon pritužbi UK -ovoj Komisiji za pritužbe na tisak. [126]

Dana 9. prosinca 2010. Sunce objavio naslovnicu na kojoj se tvrdi da je teroristička skupina Al-Qaeda zaprijetila terorističkim napadom na televiziju Granada u Manchesteru kako bi poremetila epizodu sapunice Krunidbena ulica koji će se te večeri prenositi uživo. List se poziva na neimenovane izvore, tvrdeći da "policajci bacaju čelični prsten oko večerašnje epizode uživo Krunidbena ulica zbog strahova da je na meti Al-Qaede. "[127] Kasnije tog jutra, međutim, policija u Velikoj Manchesteru kategorički je porekla da je" bila upoznata s bilo kakvom prijetnjom Al-Qaede ili bilo koje druge zabranjene organizacije. "[128] Sunce objavio je 28. prosinca malu ispravku, priznajući "da, iako su glumci i posada bili podvrgnuti pretragama cijelog tijela, nije bilo posebne prijetnje od Al-Qaide, kako smo izvijestili". [129] O ispriki je pregovaralo Povjerenstvo za pritužbe na tisak. [130] Dan nakon napada u Norveškoj 2011. Sunce proizveo je rano izdanje koje na svojoj naslovnoj strani okrivljuje masakr nad Al-Qaedom. [131] Kasnije je otkriveno da je počinitelj Anders Behring Breivik, ekstremno desni terorist iz Norveške. [132]

U siječnju 2008. tiskare Wapping tiskaju Sunce posljednji put i londonski je tisak prebačen u Waltham Cross u okrugu Broxbourne u Hertfordshireu [133], gdje je News International sagradio ono što se smatra najvećim tiskarskim centrom u Europi s 12 preša. Stranica također proizvodi Vrijeme i Sunday Times, Daily Telegraph i Sunday Telegraph, Wall Street Journal Europe (također Murdochove novine), London Evening Standard, i lokalni listovi. Sjeverno tiskanje ranije je bilo prebačeno u novu tvornicu u Knowsleyu na Merseysideu i Škotsko sunce u drugu novu tvornicu u Motherwellu blizu Glasgowa. Tri tiskarska centra predstavljaju ulaganje od 600 milijuna funti od strane NI-a i omogućili su da se svi naslovi proizvode od svake stranice u boji od 2008. godine. Tvornica Waltham Cross sposobna je proizvesti milijun primjeraka na sat tabloidnih novina od 120 stranica.

Početkom 2011. godine tvrtka je ispraznila kompleks Wapping, koji je u studenom 2011. stavljen na tržište za poznatih 200 milijuna funti. U svibnju 2012. objavljeno je da je Wapping stranica prodana za 150 milijuna funti St Georgeu, dijelu Berkeley Group Holdings. [134]

2009: Sunce vraća se u Konzervativci Edit

Politički je stav tog lista bio manje jasan pod premijerom Gordonom Brownom koji je naslijedio Blaira u lipnju 2007. Njegovi su uvodnici kritizirali mnoge Brownove politike i često više podržavali politiku konzervativnog čelnika Davida Camerona. Rupert Murdoch, pročelnik Sunce Matična tvrtka News Corporation, govoreći na sastanku 2007. s Odborom za komunikacije Doma lordova koji je istraživao vlasništvo nad medijima i vijestima, rekla je da se ponaša kao "tradicionalni vlasnik". To znači da on ima uredničku kontrolu nad glavnim pitanjima, poput toga koju će političku stranku podržati na općim izborima ili koju politiku usvojiti u Europi. [135]

Uz kontroverze "Razbijene Britanije" o pitanjima poput kriminala, imigracije i neuspjeha javnih službi, 30. rujna 2009., nakon Brownovog govora na konferenciji Laburističke stranke, Sunce, pod zastavom "Labour's Lost It", objavio je da više ne podržava Laburističku stranku: [136] «Sunce vjeruje - i moli se - da konzervativno vodstvo može vratiti velike u Veliku Britaniju ". [137]

Tog dana na konferenciji Laburističke stranke, sindikalni čelnik Tony Woodley odgovorio je rasparavši kopiju tog izdanja Sunce, primjećujući pritom u vezi s kontroverzom u vezi s katastrofom u Hillsboroughu u novinama: "U Liverpoolu smo davno naučili što nam je činiti". [138] Jedan napad na Gordona Browna uzvratio se otprilike u to vrijeme. Nakon što ga je kritizirao zbog pogrešno napisanog imena majke mrtvog vojnika, Sunce je tada bio prisiljen ispričati se zbog pogrešno napisanog naziva istog imena na svojoj web stranici. [139]

The Škotsko sunce nije podržao ni laburiste ni konzervativce, u čijem je uredničkom tekstu navedeno da ga konzervativna oporba "tek treba uvjeriti", a urednik David Dinsmore upitao je u jednom intervjuu "što će David Cameron učiniti za Škotsku?". [140] [141] Dinsmore je također izjavio da list podržava Uniju te da nije vjerojatno da će podržati Škotsku nacionalnu stranku.

Tijekom kampanje za opće izbore 2010. The Independent prikazivao oglase u kojima se izjavljuje da "Rupert Murdoch neće odlučiti na ovim izborima - vi ćete." Kao odgovor James Murdoch i Rebekah Wade "pojavili su se nenajavljeni i nepozvani na uredničkom podiju" Neovisna, i imao energičan razgovor s urednikom Simonom Kelnerom. [142] Nekoliko dana kasnije Neovisna izvijestio Sunce propust da izvijeste o vlastitom rezultatu ankete YouGov -a koji kaže da bi "ako ljudi misle da stranka gospodina Clegga ima značajne šanse pobijediti na izborima", liberalni demokrati osvojili bi 49% glasova, a s tim i ubedljivu većinu. [143]

Na dan izbora (6. svibnja 2010.), Sunce pozvao svoje čitatelje da glasaju za "moderne i pozitivne" konzervativce Davida Camerona kako bi spasili Veliku Britaniju od "katastrofe" za koju je list smatrao da će se zemlja suočiti ako se ponovo izabere laburistička vlada. Izbori su završeni u prvom ovješenom parlamentu nakon izbora koji su trajali 36 godina, a torijevci su dobili najviše mandata i glasova, ali im je nedostajalo 20 mjesta od ukupne većine. Konačno su došli na vlast 11. svibnja kada je Gordon Brown odstupio s mjesta premijera, otvarajući put Davidu Cameronu da postane premijer stvaranjem koalicije s liberalnim demokratima. [144]

Dana 24. kolovoza 2012. Sunce izazvalo je kontroverzu kada je objavilo fotografije princa Harryja snimljene u privatnoj situaciji s prijateljima na odmoru u Las Vegasu u SAD -u. Dok druge britanske novine nisu objavile fotografije s obzirom na privatnost članova kraljevske obitelji, uredništvo časopisa Sunce tvrdio da je to potez za provjeru britanske percepcije slobode medija. Na fotografijama koje su objavljene na internetu diljem svijeta princ Harry bio je gol. [145]

Od 2010 Edit

Ispadanje iz Vijesti svijeta skandal Edit

Slijedeći Vijesti svijeta afere oko hakiranja telefona koja je dovela do zatvaranja tog lista 10. srpnja 2011., nagađalo se da će News International pokrenuti nedjeljno izdanje Sunce za zamjenu Vijesti svijeta. [146] Internetski URL -ovi sunonsunday.co.uk, thesunonsunday.co.uk i thesunonsunday.com registrirali su 5. srpnja 2011. News International Newspapers Limited. [147] Sličan URL sunonsunday.com nije povezana, registrirana je u Italiji 24. rujna 2007. godine.

Dana 18. srpnja 2011., grupa LulzSec hakirala je Sunce web stranici na kojoj su objavili lažnu vijest o smrti Ruperta Murdocha prije nego što su preusmjerili web stranicu na svoju stranicu na Twitteru. Grupa je također ciljala web stranicu Vrijeme. [148]

Novinar koji radi za Sunce uhićen je i odveden u jugozapadnu londonsku policijsku postaju 4. studenog 2011. Taj je čovjek bio šesta osoba koja je uhićena u Velikoj Britaniji u okviru pravne istrage povezane s News International, Operacija Elveden. [149] U siječnju 2012. uhićena su dva sadašnja i dva bivša zaposlenika. Od 18. siječnja 2013., 22 Sunce novinari su uhićeni, uključujući i njihovog kriminalističkog izvjestitelja Anthonyja Francea.

Dana 28. siječnja 2012. policija je uhitila četiri sadašnja i bivša zaposlenika Sunce, [150] u sklopu istrage u kojoj su novinari platili policajcima za informacije, u istrazi je uhićen i jedan policajac. The Sunce Uhićeni zaposlenici bili su urednik zločina Mike Sullivan, voditelj vijesti Chris Pharo, bivši zamjenik urednika Fergus Shanahan i bivši glavni urednik Graham Dudman, koji je od tada postao kolumnist i medijski pisac. Svih pet uhićenih držano je zbog sumnje u korupciju. Policija je također pretražila urede News International, izdavača Sunce, u sklopu nastavka istrage o Vijesti svijeta skandal. [151] [152]

Dana 11. veljače 2012. pet visokih novinara u Sunce uhićeni su, uključujući zamjenika urednika, u okviru operacije Elveden (istraga o isplatama javnim službenicima u Velikoj Britaniji). [153]

Podudarno s posjetom Sunce u redakciji 17. veljače 2012., Murdoch je putem e -pošte najavio da će se uhićeni novinari, koji su suspendirani, vratiti na posao jer ništa protiv njih nije dokazano. [10] Također je osoblju u e -poruci rekao da Sunce u nedjelju bit će pokrenut "vrlo brzo" [10] pokrenut je 26. veljače 2012. [154]

Dana 27. veljače 2012., dan nakon premijere Sunce u nedjelju, Zamjenica pomoćnika povjerenika Sue Akers rekla je za Leveson Inquiry da policija istražuje "mrežu korumpiranih dužnosnika" u sklopu svojih upita o hakiranju telefona i policijskoj korupciji. Rekla je da dokazi ukazuju na "kulturu ilegalnih plaćanja" na Sunce ovlašten na višoj razini. [155]

Svjetsko prvenstvo 2014. besplatno izdanje Edit

Dana 12. i 13. lipnja 2014., u vezi s početkom nogometnog turnira Svjetskog prvenstva 2014., besplatno je izdanje časopisa Sunce Royal Mail distribuirao u 22 milijuna domova u Engleskoj. [156] Promocija, koja nije uključivala model u toplesu, najavljena je sredinom svibnja i vjerovalo se da je to prva takva besplatna tablica koju su izdale britanske nacionalne novine. [157]

Bojkot u Merseysideu nakon novinskog izvještavanja o katastrofi u Hillsboroughu 1989. godine značio je da se kopije nisu slale na područja s poštanskim brojem u Liverpoolu. [158] Zaposlenici Royal Maila u Merseysideu i okolnim područjima dobili su posebnu dozvolu od svojih menadžera kako bi im omogućili da ne postupaju s publikacijom "od slučaja do slučaja". [158]

Glavni stranački čelnici, David Cameron, Nick Clegg i Ed Miliband, svi su prikazani kako drže kopiju posebnog izdanja u promidžbenom materijalu. [159] Milibandova odluka da pozira s kopijom Sunce dobio snažan odjek. [160] [161] Organizacije koje predstavljaju rodbinu žrtava Hillsborougha opisale su Milibandov postupak kao "apsolutnu sramotu" [162], a suočio se i s kritikama zastupnika laburista iz Liverpoola i gradskog gradonačelnika Joea Andersona. [163] Izjava je objavljena 13. lipnja u kojoj se objašnjava da je Miliband "promicao kandidaturu Engleske za osvajanje Svjetskog prvenstva", iako "razumije bijes koji mnogi ljudi u Merseysideu osjećaju prema Suncu nad Hillsboroughom i žao im je koji se osjećaju uvrijeđeno. " [162] [164]

Promovirano kao "neopravdana proslava Engleske", posebno izdanje Sunce prešao na 24 stranice. [156]

Kolaps Tulisinog suđenja za drogu Uredi

Dana 2. lipnja 2013. Sunce u nedjelju objavio naslovnu stranicu o kantautorici Tulisi. [165] Naslovnica je glasila: "Tulisina sramota zbog trgovine kokainom" koju je ova priča napisala Sunce u nedjelju tajni reporter Mahzer Mahmood, koji je prethodno radio za Vijesti svijeta. Tvrdilo se da je Tulisa predstavila tri filmska producenta (zapravo Mahmooda i još dva Sunce novinari) dileru droge i sklopili posao od 800 funti. [165] Podmetanje je uključivalo navođenje pjevačice na uvjerenje da se razmatra za ulogu u bollywoodskom filmu vrijednom 8 milijuna funti. [166]

Na njezinom kasnijem suđenju, slučaj protiv Tulise propao je na krunskom sudu Southwark u srpnju 2014., a sudac je komentirao kako postoje "jaki razlozi" vjerovati da je Mahmood lagao na pretpretresnom ročištu i pokušao manipulirati dokazima protiv suigrača. optuženik Tulisa. [167] Tulisa je oslobođena opskrbe lijekovima klase A. Nakon ovih događaja, Sunce objavio je priopćenje u kojem se kaže da novine "sučeve primjedbe shvaćaju vrlo ozbiljno. Mahmood je suspendiran čekajući hitnu unutarnju istragu". [168]

Suđenje osoblju zbog nedoličnog ponašanja u javnom uredu Uredi

U listopadu 2014. suđenje šestorici višeg osoblja i novinara u Sunce počele su novine. Svih šestoro optuženo je za udruživanje radi počinjenja prekršaja u javnoj službi. Uključivali su Sunce voditelj vijesti Chris Pharo, koji se suočio sa šest optužbi, dok su bivši izvršni urednik Graham Dudman i bivšiSunce zamjenik urednika vijesti Ben O'Driscoll optužen je po četiri optužbe. Novinar okruga Thames Valley Jamie Pyatt i urednik slike John Edwards optuženi su po tri točke, dok je bivši izvjestitelj John Troup optužen po dvije točke. Suđenje se odnosilo na nezakonita plaćanja koja su navodno izvršena javnim dužnosnicima, a tužitelji su rekli da su se muškarci urotili da plate službenicima od 2002. do 2011. godine, uključujući policiju, zatvorske službenike i vojnike. Optuženi su za kupnju povjerljivih podataka o kraljevskoj obitelji, javnim ličnostima i zatvorenicima. Svi su negirali optužbe. [169] Dana 16. siječnja 2015. porota je razriješila Troupa i Edwardsa svih optužbi protiv njih. Porota je također djelomično odobrila O'Driscolla i Dudmana, ali je nastavila raspravljati o drugim točkama s kojima se suočavaju, kao i o optužbama protiv Phara i Pyatta. [170] Dana 21. siječnja 2015. porota je sudu rekla da ne može donijeti jednoglasne presude po bilo kojoj od neriješenih optužbi, a sudac Richard Marks rekao mu je da će prihvatiti većinske presude. Ubrzo nakon toga, jedan od porotnika poslao je bilješku sucu i otpušten je. Sudac je preostalih 11 porotnika rekao da se njihov kolega "osjećao loše i osjećao se pod velikim pritiskom i stresom zbog situacije u kojoj se nalazite", te da je u datim okolnostima spreman prihvatiti većinske presude od "11 do nule" ili 10 do 1 ". [171] Dana 22. siječnja 2015. porota je smijenjena nakon što nije donijela presude o nepodmirenim optužbama. Krunsko tužiteljstvo (CPS) objavilo je da će zatražiti ponovno suđenje. [172]

Dana 6. veljače 2015. objavljeno je da će suca Richarda Marksa na ponovljenom suđenju zamijeniti sudac Charles Wide. Dva dana ranije, Marks je poslao advokate optuženima e -poštom, rekavši im: "Odlučeno je (ne ja, već moji stariji i bolji) da neću ponavljati suđenje". Izvještavanje o odluci u britanskim novinama Čuvar, Lisa O'Carroll je napisala: "Wide je jedini sudac koji je dosad vodio u predmetu u kojem je izrečena osuđujuća presuda novinaru u vezi s navodima o nezakonitom plaćanju javnih dužnosnika za priče. Novinar, koji se ne može imenovati po pravnih razloga, žali se na presudu ". Branitelj četvorice novinara zaprijetio je da će odluku odvesti na sudsko preispitivanje, a odvjetnik koji zastupa Pharo, Nigel Rumfitt QC, rekao je: "Način na koji je to došlo stvara dojam da se nešto događa iza kulisa što bi trebalo nije se događalo iza kulisa i s čime se trebalo pozabaviti transparentno ". Dodao je kako su optuženici "izuzetno zabrinuti" i "imaju pravo" znati zašto je Marksa zamijenio Wide. [173]

U odvojenom suđenju, Sunce izvjestitelj Nick Parker oslobođen je 9. prosinca 2014. zbog pomaganja i suzbijanja nedoličnog ponašanja u javnom uredu, ali je proglašen krivim za rukovanje ukradenim mobitelom koji je pripadao laburističkoj zastupnici Siobhain McDonagh. [174]

Dana 22. svibnja 2015. Sunce izvjestitelj Anthony France proglašen je krivim za pomaganje i podržavanje u nedoličnom ponašanju u javnom uredu u razdoblju od 2008. do 2011. Suđenje Francuskoj uslijedilo je nakon operacije londonske policije Metropolitan Police, koja je u tijeku istrage o navodnim plaćanjima policiji i službenicima u zamjenu za informacije. Platio je ukupno više od 22.000 funti PC-u Timothyju Edwardsu, policajcu za borbu protiv terorizma sa sjedištem u zračnoj luci Heathrow. Policajac je već priznao krivnju za nedolično ponašanje u javnoj službi te je 2014. osuđen na dvije godine zatvora, no porota na suđenju u Francuskoj nije bila obaviještena o tome. Nakon donošenja osuđujuće presude, službenik koji je vodio operaciju Elveden, glavni detektiv Gordon Briggs, rekao je da su Francuska i Edwards bili u "dugotrajnoj, korumpiranoj vezi". [175]

BBC je izvijestio da je Francuska prva novinarka kojoj se sudilo i koja je osuđena u okviru operacije Elveden otkad je Krunsko tužiteljstvo (CPS) revidiralo svoje smjernice u travnju 2015. tako da će se kazneni progon pokrenuti samo protiv novinara koji su plaćali policajcima zbog vremenski period. Kao rezultat promjene politike CPS -a, odbačene su optužbe protiv nekoliko novinara koji su plaćali drugim vrstama javnih dužnosnika - uključujući državne službenike, zdravstvene radnike i zatvorsko osoblje. [175] U srpnju 2015. Privatni istražitelj časopis je izvijestio da je, uz skupu raspravu u Old Baileyju, Sunce Matično poduzeće odbilo je platiti troškove tužiteljstva u vezi s francuskim suđenjem, što je navelo predsjedavajućeg suca da izrazi svoje "veliko razočarenje" takvim stanjem stvari. Sudac Timothy Pontius rekao je na sudu da su nezakonite radnje Francuske bile dio "jasno priznatog postupka u Sunce", dodajući da," Nema sumnje da News International snosi određenu mjeru moralne odgovornosti, ako ne i pravne krivnje za djela optuženika ". Privatni istražitelj izvješće napominje da unatoč tome Sunce Matična organizacija "razmatrala je stegovne mjere" protiv Francuske, dok se u isto vrijeme pripremala i pokrenuti postupak pred Sudom za istražne ovlasti protiv Londonske policijske službe zbog njegovih postupaka u vezi s njim i još dvojicom novinara. [176]

Kraj značajke Page 3 (siječanj 2015.) Uredi

Sunce branio je Page 3 više od 40 godina, s (tadašnjim) urednikom Dominicom Mohanom koji je u veljači 2012. rekao Levesonskoj istrazi o standardima tiska da je "Stranica 3" "bezazlena britanska institucija, s ljubavlju i tolerancijom". [177] U povodu obilježavanja 40. obljetnice filma, feministička autorica Germaine Greer napisala je članak u Sunce 18. studenog 2010. objavljeno pod naslovom: "Ako pitam svog čovjeka s neobičnim poslom što ima od stranice 3, on mi jednostavno kaže:" To me razveseli "". [178]

U kolovozu 2013. Irsko sunce prestao je s praksom prikazivanja modela u toplesu na 3. stranici. [179] Izvješteno je da su 2015. godine uslijedile glavne novine, a izdanje od 16. siječnja navodno posljednje koje je nosilo takve fotografije nakon izvješća u Vrijeme iznio takvu tvrdnju. [180] [181] Nakon značajnog izvještavanja u medijima o navodnoj promjeni uređivačke politike, Page 3 se 22. siječnja 2015. vratio u uobičajeni format. [182] Nekoliko sati prije objavljivanja broja, šef PR -a u novine su rekle da je navodni kraj stranice samo "nagađanja". [183]

Osim izdanja od 22. siječnja, konvencionalna značajka modela u toplesu se nije vratila i učinkovito je prestala. [184]

Optužbe za ksenofobiju Edit

Dana 17. travnja 2015. Sunce Kolumnistica Katie Hopkins nazvala je migrante u Britaniju "žoharima" i "divljim ljudima" i rekla da se "šire poput norovirusa". [185] [186] Visoko povjerenstvo Ujedinjenih naroda za ljudska prava osudilo je njezine primjedbe. U priopćenju objavljenom 24. travnja 2015., visoki povjerenik Zeid Ra'ad Al Hussein izjavio je da je Hopkins koristio "jezik vrlo sličan onom u Ruandi Kangura novine i Radio Mille Collines za vrijeme genocida 1994. ", i napomenuli da je obje medijske organizacije kasnije osuđen od strane međunarodnog suda za javno poticanje na počinjenje genocida. [187]

U kolovozu 2017. Sunce objavio je kolumnu Trevora Kavanagha u kojoj se propituje koje bi radnje britansko društvo trebalo poduzeti kako bi se bavilo "muslimanskim problemom". Brojni izvori sugerirali su da se u stupcu koristi jezik koji podsjeća na nacističku propagandu i nacističke fraze. [188] Zastupničko vijeće britanskih Židova, Tell MAMA i Faith Matters, uputilo je zajedničku pritužbu Nezavisnoj organizaciji za standarde tiska. U priopćenju grupa navodi se: "Tiskanje izraza" Muslimanski problem " - osobito s velikim slovima i kurzivom za naglašavanje - u nacionalnim novinama predstavlja opasan presedan i vraća se na upotrebu izraza" Židovski problem 'u prošlom stoljeću, na što su nacisti odgovorili' Konačnim rješenjem ' - holokaustom ". [189] Međustranačka skupina od preko 100 zastupnika iz konzervativaca, laburista, liberalnih demokrata i zelenih kasnije je potpisala pismo uredniku časopisa Sunce zahtijevajući djelovanje nad kolonom. U pismu se navodi da su zastupnici "doista ogorčeni mržnjom i netrpeljivošću" u Kavanaghovoj kolumni. [190] Za usporedbu, 2019. Sunce vodio nekoliko priča u prilog kršćanima. Pokrivao je globalni progon kršćana, poslao izvjestitelja u Bruderhof na jedan dan, te priču o liječniku koji je ostao bez posla zbog odbijanja da prihvati željeni spol pacijenta. [191] [192] [193]

Uređivanje Brexita

Dana 9. ožujka 2016. Sunce Naslovnica je objavila da kraljica Elizabeta II podržava Brexit, uobičajen izraz za britansko povlačenje iz Europske unije. Tvrdilo se da je 2011. u dvorcu Windsor, dok je ručao s potpredsjednikom vlade Nickom Cleggom, monarh kritizirao uniju. Clegg je porekao da je kraljica dala takvu izjavu, a glasnogovornik Buckinghamske palače potvrdio je da je podnesena tužba Nezavisnoj organizaciji za standarde tiska zbog kršenja smjernica koje se odnose na točnost. [194]

Sunce službeno je podržao kampanju napuštanja na britanskom referendumu za ostanak ili napuštanje Europske unije 23. lipnja 2016., pozivajući svoje čitatelje da glasaju za izlazak Ujedinjenog Kraljevstva iz EU -a. [195] Naslov naslovnice "BeLeave in Britain" bio je prisutan samo na primjercima distribuiranim u engleskim i Wales izdanjima za Škotsku, Sjevernu Irsku (i Republiku Irsku) o drugim temama. [196]

Dana 4. travnja 2017. Sunce tiskao naslov "Up Yours, Senors" (unakrsno upućujući na naslov iz 1990. "Up Yours, Delors" u vezi s ECU-om). Bilo je to u vezi sa sporovima oko suvereniteta Gibraltara nakon referenduma o EU. Na srednjim stranicama bio je plakat s porukom "Ruke dalje od našeg kamena". [197]

Redizajn web stranice Uredi

U lipnju 2016. godine redizajnirano je Sunce pokrenuta je web stranica korisnika. [198]

Seksualizacija mlade glumice Edit

U lipnju 2018. Sunce izazvao kontroverze nakon što je kritizirao haljinu koju je 17-godišnja glumica Isobel Steele nosila na dodjeli britanskih nagrada za sapun. Novine su kritizirale Steele zbog njezine odluke da se "zataška od glave do pete" i rekle joj da "zalijepi malo mesa". List i novinarka odgovorna za prilog, Tracey Lea Sayer, naknadno su se ispričali. Sayer je izvijestila da prilikom pisanja članka nije bila svjesna starosti Steele. [199]

Ben Stokes i Gareth Thomas Edit

U rujnu 2019. Sunce našao se pod snažnom kritikom zbog naslovne priče o obitelji igrača kriketa Bena Stokesa. Tom Harrison, izvršni direktor Odbora za kriket Engleske i Walesa (ECB), izjavio je da je "zgrožen i užasnut" postupcima novina. Priča je potaknula Stokesovu izjavu, nazvavši članak "najnižim oblikom novinarstva" koji se bavio "duboko osobnim i traumatičnim događajima" koji su pogodili njegovu obitelj sa Novog Zelanda prije više od 30 godina. Sunce obranio svoje novinarstvo ističući da je primio suradnju člana obitelji, komentirao je da su opisani događaji "stvar javnog mnjenja" i "predmet opsežnog publiciteta na naslovnicama u to vrijeme na Novom Zelandu". [200]

Kad je velški ragbijaš Gareth Thomas rekao za BBC Radio 5 Live da je neimenovani novinar otkrio roditeljima svoj HIV status prije nego što je to sam imao priliku. [201] Iako je Thomas odbio imenovati novine o kojima je riječ, rekao je "svi će znati, osobito u posljednje vrijeme", predvodeći Press Gazette sugerirati da bi to moglo biti Sunce, na temelju Stokesove pokrivenosti. [201]

2019. Izbori za konzervativno vodstvo Edit

Zastara od strane Wikipedia Edit

U 2019. godini, Sunce je zajednica Wikipedije zastarjela kao nepouzdan izvor. [203]

Incident s urotom krajnje desnice Edit

U prosincu 2019. Sunčeva politički urednik, Tom Newton Dunn, napisao je članak za list pod naslovom "Otmica rada", tvrdeći da je "Jeremy Corbyn u središtu izvanredne mreže ekstremno ekstremista s lijeve strane koju su sastavili bivši britanski obavještajci", mreže u rasponu od Suradnik Novare Media Ash Sarkar francuskom filozofu Michelu Foucaultu, koji je mrtav od 1984., navodno vuče Corbyn za konce.[204] Kasnije je utvrđeno da su krajnji izvori ove tvrdnje uključivali antisemitske, krajnje desne web stranice The Milenijsko izvješće i Arijevsko jedinstvo. Autor Daniel Trilling optužbe je opisao kao "krajnje desničarsku teoriju zavjere". [205] Ljevičarski časopis Tribina sugeriralo da bi takvi članci mogli biti napadnuti ili čak ubijeni novinari ili oni s političke ljevice. [206] Kasnije istog dana kada je članak objavljen, također je izbrisan, bez komentara iz lista ili Newtona Dunna. [205] [207] [208]

Na izborima u prosincu 2019 Sunce podržao Konzervativnu stranku. [209]

Caroline Flack Edit

Dana 14. veljače 2020., dan prije nego što je Caroline Flack pronađena mrtva u svom stanu u Stokeu Newingtonu, Sunce na svojoj je web stranici objavio članak o "brutalnoj" čestitki za Valentinovo koja ismijava Flacka. Nije jasno kada je članak, koji je do subote navečer zamijenjen pravnim upozorenjem - usred zabrinutosti o tome kako su mediji postupili s izvještavanjem o njezinu uhićenju - uklonjen. [210] Nekoliko dana nakon Flackove smrti, više od 200.000 ljudi potpisalo je peticiju u kojoj se poziva na Vladinu istragu britanskog tiska, a hashtag #DontBuyTheSun počeo se pojavljivati ​​na Twitteru. [211]

J. K. Rowling Edit

U lipnju 2020., nedugo nakon što je J. K. Rowling objavila blog u kojem je opisala svoj prvi brak kao "nasilan", Sunce intervjuirao je Jorgea Arantesa, bivšeg supruga Rowling, te objavio članak na naslovnici pod naslovom "Ošamario sam JK i nije mi žao". Kao odgovor, brojne dobrotvorne organizacije za zlostavljanje u obitelji kritizirale su novine zbog njihovog rukovanja pričom. Regulator za tisak Ipso izvijestio je da je zaprimio više od 500 pritužbi na članak. [212] Članak su kritizirali i britanski političari, a zastupnica oporbenih laburista Jess Phillips nazvala je naslov "groznim", a Ed Davey, v.d. čelnika Liberalnih demokrata, dodajući: "Ovo izvješće je neprihvatljivo, glorificira nasilje u obitelji i omalovažava milijuni žrtava obiteljskog nasilja. " [213]

Sunce dominirao je nakladama dnevnih novina u Ujedinjenom Kraljevstvu s kraja 1970 -ih, ponekad lako nadmašujući svoje najbliže rivale, Daily Mirror i Dnevna pošta. U kratkom razdoblju kasnih 1990 -ih i ranih 2000 -ih taj je trag iznosio više od milijun primjeraka dnevno. Trajni pad počeo je 2004. godine, u skladu s tiskanim novinarstvom u cjelini, i izgubio je više od milijun primjeraka u odnosu na svoje dnevne podatke u šestogodišnjem razdoblju od 2012. do 2018. godine. Sunce 's dugoročno trčanje na vrhu konačno je prekinuto u veljači 2018. godine kada je objavljeno da je cirkulacija besplatnih Metro novine su ga prvi put prestigle. Međutim, to su i dalje najprodavanije novine u Velikoj Britaniji. [214]

U veljači 2020. otkriveno je da je dnevna prodaja Sunce pao je 8% na 1,38 milijuna u godini do srpnja, no u to je vrijeme publikacija ostala najprodavaniji britanski plaćeni papir. Sunce u nedjelju prodavao u prosjeku 1,16 milijuna primjeraka tjedno, 111.000 manje nego godinu prije. [215] Novine novinske grupe izvijestile su o tome Sunce izgubila 68 milijuna funti u 2019. s padom prodaje jer se tvrtka nastavila nositi s troškovima nastalim zbog skandala s hakiranjem telefona. [215]

U travnju 2020. News UK naložio je Revizorskom uredu za naklade da njegove podatke o nakladi treba držati u privatnosti i da će se povjerljivo dijeliti samo s reklamnim agencijama. [216] U svibnju 2020 Sunce 42-godišnji rad najprodavanijeg papira došao je do kraja kada ga je pomračio Dnevna pošta. [217]

U godini koja je završila u lipnju 2020. godine, novine su ostvarile gubitak od 202 milijuna funti prije oporezivanja, što je značajno povećanje u odnosu na 67,8 milijuna funti prethodne godine. Smatralo se da je većina gubitka, 80%, rezultat plaćanja štete od hakiranja telefona, iako je na prihod od prodaje i oglašavanja utjecala pandemija COVID-19. Vrijednost novina umanjena je za 84 milijuna funti, zapravo na nulu, pri čemu tvrtka vjeruje u to Sunce i Sunce u nedjelju neće se vratiti rastu. [218] [219]

    (1964–1965, ranije urednik časopisa Daily Herald prije promjene imena) (1965–1969) (1969–1972) (1972–1975 Lamb je bio urednički direktor, nadgledajući Sunce i Vijesti svijeta)
  • Larry Lamb (1975–1980 Lamb uzeo je prisilno šestomjesečno odsustvo prije nego što ga je Murdoch smijenio) (1981–1994) (1994–1998) (1998–2003), 2003–2009) (2009–2013) (2013–2015) [220] (2015–2020) [3] (2020. -danas)

Opći izbori u Ujedinjenom Kraljevstvu Uredi

Engleska/Wales Škotska
Opći izbori 1966 Rad Nema zasebnog izdanja [221]
Opći izbori 1970 Rad
Opći izbori u veljači 1974 Konzervativno
Listopada 1974. opći izbori Rad
Opći izbori 1979 Konzervativno
Opći izbori 1983 Konzervativno
Opći izbori 1987 Konzervativno Konzervativno
Opći izbori 1992 Konzervativno Konzervativno
Opći izbori 1997 Rad Rad
Opći izbori 2001 Rad Rad
Opći izbori 2005 Rad Rad
Opći izbori 2010 Konzervativno Bez potvrde [140]
Opći izbori 2015 Konzervativno SNP
Opći izbori 2017 Konzervativno SNP
Opći izbori 2019 Konzervativno Nema potvrde [222]

Uredi referendume

Škotsko sunce Uredi

Škotsko izdanje Sunce pokrenut 1987., poznat kao Škotsko sunce, prepoznajući posebnost škotskog medijskog tržišta. [221] Sa sjedištem u Glasgowu, duplicira veći dio sadržaja glavnog izdanja, ali s alternativnim izvještavanjem o škotskim vijestima i sportu. Urednik lansiranja bio je Jack Irvine koji je regrutiran iz Dnevni rekord, njegov glavni rival na tržištu škotskih tabloida. Do sredine 2000-ih Škotsko sunce postao najprodavaniji list u Škotskoj, prestigavši Snimiti. [221]

Isprva je škotsko izdanje slijedilo londonsko izdanje podržavajući konzervativce i Margaret Thatcher, ali je 1992. proglasilo potporu neovisnosti Škotske. [221] Međutim, nije podržala Škotsku nacionalnu stranku (SNP) za nezavisnost. [221] Do općih izbora u Velikoj Britaniji 1997. i škotsko i londonsko izdanje podržavali su laburiste, predvođene Tonyjem Blairom. [221] Taj se stav nastavio tijekom Blairovog premijerskog mandata (1997. -2007.). Na primjer, tijekom izbora za škotski parlament 2007. na naslovnici je bila omča u obliku logotipa SNP -a s natpisom "Glasajte SNP danas, a vi stavite glavu Škotske u omču". [221] [224]

The Škotsko sunce promijenio se uoči izbora za škotski parlament 2011., objavivši podršku SNP -u. [221] Zauzeo je neutralan stav o referendumu o neovisnosti Škotske, komentirajući: "Ono što ne možemo učiniti je reći vam kako mislimo da biste trebali glasovati". [223] Na općim izborima u Velikoj Britaniji 2015. godine, Škotsko sunce pozvao svoje čitatelje da podrže SNP. Dok je u Engleskoj i Walesu u novinama glasanje za konzervativce bilo način da se "zaustavi [SNP] u upravljanju državom", izdanje sjeverno od granice kaže da će se SNP "jače boriti za interese Škotske u Westminsteru". [158] Povukla je podršku SNP -u na izborima za škotski parlament 2021., kritizirajući ga zbog "klevete, skandala, neuspjeha i otrovnog IndyRef2". [ potreban je citat ]

Nakon što je Stonehaven iskočio iz tračnica 12. kolovoza 2020., Neovisna organizacija za standarde tiska primila je "veliki broj" pritužbi na naslov u novinama, koji se poziva na iskliznuti vlak kao "Death Express". [225] Dana 14. kolovoza urednik lista, Alan Muir, uputio je ispriku. [226]

Irsko sunce i Irsko sunce u nedjelju Uredi

Irsko izdanje novina sa sjedištem u Dublinu poznato je kao Irsko sunce, s regionalnim pod-izdanjem za Sjevernu Irsku gdje se nalazi na vrhu stranice Sunce, sa sjedištem u Belfastu. [227] Izdanje Republika Irska dijeli neke sadržaje - naime glamur i estradu - s izdanjima objavljenim u Velikoj Britaniji, ali ima uglavnom irske vijesti i urednički sadržaj, kao i sport i oglašavanje.

Često gleda na priče u sasvim drugačijem svjetlu od onih objavljenih u izdanjima u Velikoj Britaniji. Izdanja lista u Velikoj Britaniji opisala su film Vjetar koji trese ječam (2006.) kao "osmišljen da provuče ugled naše nacije kroz blato" i "najpro-IRA-ikad" [228], naprotiv, izdanje iz Republike Irske pohvalilo je film i opisalo ga kao davanje "Britancima tamnjenja" ". [229]

Irsko sunce, za razliku od svojih sestrinskih novina u Velikoj Britaniji, nije imao određenu web stranicu do kraja 2012. Nepovezano mjesto s vijestima s imenom Irsko sunce djeluje od sredine 2004. godine. [230]

Postoji i irsko izdanje Sunce u nedjelju, Irsko sunce u nedjelju, koji je pokrenut u veljači 2012. [ potreban je citat ]

Polski Ned Uredi

Polski Ned bila je verzija novina na poljskom jeziku koja je izlazila u šest brojeva u lipnju 2008. za vrijeme nogometnog turnira UEFA Euro 2008, u danima i danima nakon što je Poljska igrala utakmice. Svaki je broj imao nakladu od 50.000 do 75.000, u odnosu na tadašnjih 600.000 Poljaka u Ujedinjenom Kraljevstvu. [231] [232]


Definicija pojmova

Strip je ukoričena zbirka traka, od kojih svaka obično priča jednu priču ili zafrkanciju (šala) u nekoliko ploča ili pak dio kontinuirane priče. Većina popularnijih novinskih stripova na kraju se prikupi u različitom vremenskom razdoblju i objavi u obliku knjige.

Riječ je samo na engleskom jeziku strip koristi se u vezi s ovim trakama. Iako je sada čvrsto uspostavljen, zavarava ga, jer je trak s početka (prije 19. stoljeća) rijetko bio komičan ni po obliku ni po sadržaju, a mnoge suvremene trake ni u kojem smislu nisu prvenstveno duhovite. Uvjeti stripovi i strip osnovano je oko 1900. godine u Sjedinjenim Državama, kada su sve trake doista bile komične. Francuski izraz je bande dessinée (tj. "nacrtana traka" ili skraćeno BD). Stariji njemački izraz je Bildergeschichte („Slikovita priča“) ili Bilderstreifen ("Slikovni trak"), ali Nijemci sada koriste englesku riječ, kao i govornici mnogih drugih jezika. Talijanski izraz za ovu umjetničku formu je fumetto (doslovno, "mali dim", nakon balona unutar kojeg većina modernih traka zatvara verbalni dijalog). Na španjolskom se i strip i knjiga zovu historieta.


Poznata i zanimljiva djela prošlosti

Prije više od stoljeća i pol, fotografi su već razvili neke vještine uređivanja fotografija potrebne za različite svrhe. Na primjer, bilo je teško postaviti ekspoziciju za pejzažnu fotografiju u kojoj nebo ne bi bilo preeksponirano.

Stoga su kombinirali dvije slike, od kojih je svaka imala drugačiju ekspoziciju, a zatim su ih spojile duž linije horizonta. Oglašivačka industrija pribjegla je manipulaciji fotografijama kako bi poboljšala izgled robe koja se promovira.

Umjetnička zajednica također je pronašla potencijal za manipulaciju narativnim i nadrealističkim slikama u manipulaciji slikama. Pripremio sam 10 primjera, kako su mi se činili, zanimljivih i kreativnih foto manipulacija iz prošlosti.

1. Duh Lincolna

Vjerojatno najpoznatija slika u povijesti uređivanja fotografija Ovo je snimak supruge Abrahama Lincolna & rsquosa snimljen 1870. godine nakon njegove smrti, a ljudi su u to vrijeme bili uvjereni da je na ovoj fotografiji snimljen pravi duh. Pitate li se je li ovo velika šala ili je vanzemaljski fenomen?

2. Dvostruka ekspozicija prošlosti

Ova se fotografija s pravom može smatrati pretkom dvostruke ekspozicije, koja je također učinjena prilično realnom za godinu 1855. Autor fotografije ostao je nepoznat.

3. Prsti sudbine - stezaljka

Na jednoj razglednici iz Münchena iz 1914. divovski njemački vojnik udara glavom vojnika Trojne Antante koji predstavljaju Francusku, Englesku i Rusiju. Razglednica ima šaljivi naslov s natpisom & ldquomoćni sudar. & Rdquo

Jedan od većih primjera uređivanja fotografija uslijedio je nekoliko godina kasnije u Engleskoj, gdje je izdavač izdao karticu s prikazom velike ruke koja sa sve jačim stiskom oko Kajzera Wilhelma II., Sa slikama savezničkih vođa pažljivo postavljenih na nokte i zapešće .

4. Crpka

Na ovoj slici iz 1899. godine nepoznati autor odlučio je dodati malo humora i stvorio efekt glave glavnog lika napuhane pumpom.

5. Žena u čaši šampanjca

Howard S. Redell je ovu foto manipulaciju stvorio 1930. godine i uspio je sasvim realno smjestiti golu djevojku u prelijepo prozirno staklo. U isto vrijeme možemo vidjeti da je retušer pokušao stvoriti male kapi vode oko modela.

6. Zračni brod usidren u Empire State Buildingu, New York

Zanimljiv trik za uređivanje fotografija koji ne izgleda odmah varljivo zbog očuvanja realne veličine zračnog broda i nebodera. Fotografija je iz 1930. godine, autor je, nažalost, nepoznat.

7. Čovjek na krovu s 11 muškaraca na ramenima

Fotografija nepoznatog autora, koja datira iz 1930. godine i prilično je prepoznatljiva među korisnicima jer izgleda vrlo neobično, a muškarci u okolici uspijevaju stvoriti savršen krug sa gotovo svim dijelovima tijela.

8. San broj 1: Kućanski električni aparati

Zanimljiv primjer foto manipulacije iz 1948. u kojoj nosač svjetiljke zamjenjuje mlada privlačna žena. Vrijedi napomenuti da je retušer uspio vrlo realno povezati ruku muškarca i same djevojke.

9. Ja + Mačka

Čini mi se da je fotografija Wande Walz iz 1932. stari prototip modernih aplikacija koje licu i osobama dodaju životinje i razne maske.

10. Jerry N. Uelsmann, 1976. godine

Jerry N. Uelsmann je fotograf, koji se među prvima u Americi zainteresirao za foto montažu, a ova fotografija dokaz je njegove profesionalnosti. Čini se da njegove slike nisu nastale u prošlom stoljeću, već danas s Photoshopom.


5 stvari koje najviše zbunjuju u vezi s Pinterestom: objašnjeno

Velike su šanse da ste čuli da je netko, vjerojatno vaša djevojka, majka, sestra ili gospođa probacijski časnik, bez daha hvalio slavu Pinteresta. "To mi je promijenilo život!" kažu, nakon čega slijedi žuboran orgazam i brz, vlažan izlaz. S 20 milijuna posjetitelja web stranice mjesečno, Pinterest je sada najbrže rastuća stranica društvenih medija ikad - brža od Facebooka, brža od Twittera. Možda ste otišli na Pinterest da vidite o čemu se radi, ali da bi vas slomio pod plimnim valom nasumičnih sličica kolačića, odjeće i zanata izrađenih od prenamjenjenih rola toaletnog papira.

Ako ste zbunjeni, a bit ćete i ako pogledate dovoljno dugo, Pinterest je u osnovi virtualna "ploča za viziju" - a vizijska ploča je poster na koji lijepite izreze iz časopisa koji izražavaju vašu osobnost, nade i želje. Nekada je samo nadobudnim otmičarima bilo dopušteno koristiti izreze iz časopisa kako bi izrazile svoje nade i želje, ali, znate, OBAMA. Zahvaljujući Pinterestu, žene (i mali broj muškaraca, ali stići ćemo do njih za minutu) iz cijelog svijeta praktički "pričvršćuju" svoje "Pinterests" na "pinboard" putem "Pinterneta". Zasada je dobro? Pinterrific.

Tada drugi ljudi mogu slobodno podijeliti vaše prikvačene recepte, zanate, inspirativne fotografije itd njihov ploče i tako dalje, brzinom od nekoliko milijardi puta u sekundi (vjerojatno). Razumiješ? U redu, evo gdje to postaje čudno. Na primjer, vjerojatno se pitate.


Godine 1966. Huey P. Newton i Bobby Seale osnovali su Stranku za samoobranu Crne pantere u Oaklandu u Kaliforniji, uzevši svoj identifikacijski simbol od ranije potpuno crne grupe za pravo glasa u Alabami, Organizacije slobode okruga Lowndes. Dvije godine kasnije, direktor FBI -a J. Edgar Hoover nazvao je Crne pantere najvećom prijetnjom unutarnjoj sigurnosti Sjedinjenih Država. Stvoreno, Newtonovim riječima, za potrebe ugnjetenog naroda u naše zajednice i braniti ih od njihovih tlačitelja, ” panteri su patrolirali u crnim područjima Oaklanda s vidljivim, napunjenim vatrenim oružjem — u to vrijeme u skladu sa zakonom —da nadziru policijske radnje koje uključuju crnce. Organizacija se proširila po cijeloj sjevernoj Kaliforniji u obliku malih susjedskih grupa. Oni su postali nacionalno istaknuti u svibnju 1967. godine kada su naoružani stigli u zakonodavno tijelo savezne države Kalifornije u Sacramentu kako bi protestirali protiv zakona o zabrani punjenja oružja na javnim mjestima. U listopadu 1967. Newton je ranjen u bitci s policijom i optužen je za ubojstvo časnika. Njegovo trogodišnje zatočenje postalo je a uzrokovati c él èbre za mnoge mlade Afroamerikance i poglavlja Partije brzo su se otvarala po cijeloj zemlji. Panteri su pokrenuli društvene programe zajednice, poput besplatnog dječjeg doručka, izdali novine i obučili novake s oružjem, zakonima i tekstovima koji zagovaraju svjetsku revoluciju. U sljedećim godinama policajci i agenti FBI -a uhitili su više od 2.000 članova u napadima na urede Panthera koji su rezultirali brojnim smrtnim slučajevima. Iako su se Pantheri uključili u izbornu politiku 1970 -ih, stranka je do kraja desetljeća zamrla zbog represije i unutarnjih sukoba. U sljedećem svjedočenju pred Kongresom, bivši urednik lista Party ’s raspravljao je o grupi i raspravljao o značenju slogana i jezivog crtića.

Gospodine PREYER. Cilj ovog saslušanja je razviti informacije o aktivnostima i ciljevima nacionalnog ureda Stranke Crne pantere. Posebno nas zanima jesu li izjave i objave revolucionarnog nasilja koje potječu od nacionalnih vođa ili su tiskane u novinama Stranke crne pantere namijenjene samo pukoj retorici ili zagovaranju preporučenog revolucionarnog djelovanja. . . .

Tijekom desetogodišnjeg razdoblja, 1960. i#82111969, bio je 561 policajac koji je teški ubijen štiteći život i imovinu. Godine 1969., posljednje godine za koju su dostupni potpuni statistički podaci, bilo je 35.202 napada na policajce, 11.949 je rezultiralo ozljedama. Ubijeno je 86 policajaca, što je povećanje od 34 posto u odnosu na 1968. godinu. Iako ne postoje potpuni statistički podaci za 1970. godinu, izgleda da će se trend, ako išta, povećati.Vijesti navode da su neka od ovih ubojstava i napada rezultat Panterinih aktivnosti. Čini se da izjave čelnika Panthera i primjedbe u njihovim novinama ne ostavljaju nikakvu sumnju u to da panteri pokušavaju potaknuti fizičke napade na policiju.

Trenutno postoji najmanje 10 računa koji su u postupku pred Domom i 3 pred Senatom što bi učinilo saveznim prekršajem ubijanje ili napad na državnog ili lokalnog policajca ili vatrogasca. . . .

SVJEDOČENSTVO FRANKA BENSONA JONESA

Gospodine ROMINES. Gospodine Jones, jeste li sada ili ste ikada bili član Stranke crnih pantera?

Gospodine JONES. Da, jesam, ali sada nisam.

Gospodine ROMINES. Kada ste se učlanili u stranku Crnih pantera?

Gospodine JONES. Datum je malo težak i ne mogu vam dati točan datum, negdje u svibnju ili lipnju 1968. godine.

Gospodine ROMINES. Zašto ste se učlanili u stranku?

Gospodine JONES. U Oaklandu u Kaliforniji.

Gospodine ROMINES. Zašto ste se učlanili u stranku?

Gospodine JONES. Mislio sam da stranka Crna pantera radi nešto što treba učiniti. Oni su se protivili rasizmu, a ja sam to osjećao jer je rasizam bio problem u Sjedinjenim Državama da ta stranka služi potrebnoj potrebi.

Gospodine ROMINES. Zašto biste izabrali stranku Crnih pantera nad nekim drugim organizacijama koje su tada postojale?

Gospodine JONES. Pa, druge organizacije za koje sam znao postojale su već duže vrijeme i problem je i dalje postojao. Stranka Crnih pantera bila je nova i mislio sam da bi možda novi pristup mogao riješiti problem.

Gospodine ROMINES. Je li stranka Black Panther imala neki pristup koji ste tada vidjeli za koji ste mislili da će biti korisniji ili korisniji?

Gospodine JONES. Da, zauzimanje stava na koji smo imali pravo i imamo pravo na samoobranu za razliku od nenasilja.

Gospodine ROMINES. Kada ste napustili stranku Crnih pantera?

Gospodine JONES. Približno godinu dana kasnije, vjerojatno u svibnju ili lipnju, vjerojatno u svibnju 1969. godine.

Gospodine ROMINES. Iz kojeg razloga ste napustili stranku?

Gospodine JONES. U osnovi, prvenstveno zato što mislim da je stranka promijenila naglasak i da više nije naglašavala rasizam kao problem s kojim se treba boriti, a ja sam osjećao da tu želim nastaviti naglašavati.

Gospodine ROMINES. Ukazali ste na promjenu naglaska, što bi barem zaključilo o promjeni od naglaska na rasizmu do naglašavanja nečega drugog?

Gospodine ROMINES. Što bi to drugo bilo?

Gospodine JONES. Stranka se počela suprotstavljati kapitalizmu, rekavši da je to primarni problem.

Gospodine ROMINES. I mislili ste da to nije točno?

Gospodine ROMINES. Biste li mogli odboru objasniti kako ste se učlanili u stranku?

Gospodine JONES. U redu. Počelo je, pretpostavljam, s činjenicom da sam vlasnik knjižare.

Gospodine ROMINES. Gdje bi ovo bilo?

Gospodine JONES. Bilo je to u Berkeleyu u Kaliforniji. Specijalizirao sam se za crne knjige. Većina knjiga koje sam imao u svojoj trgovini bile su knjige o svijesti o crncima, crnoj povijesti, a brojni ljudi su ulazili i izlazili iz moje trgovine pričajući mi o postojanju Stranke crnih pantera. Jednom prilikom mi je jedna gospođa koja je bila česta mušterija rekla da je upravo bila u zatvoru okruga Alameda da razgovara s Huey Newton i rekla da želim zaista znati za što se Crni panteri zalažu i što predstavljaju da moram otići razgovarati do Hueyja. S tim sam otišao, otišao sam i razgovarao s Hueyjem, a on se ponudio dopisivanjem i pisali smo jedno drugome. Mislim da sam dva puta pisao Huey i jednom prilikom dobio odgovor. U međuvremenu sam ga još išao posjetiti u zatvor u okrugu Alameda. Pitao me bih li počeo pisati za novine, a ja sam mu odgovorio da hoću.

Pretpostavljam da sam time samo postao član stranke Crne pantere.

Gospodine ROMINES. U osnovi, kao rezultat vaših razgovora s Huey, je li to točno?

Gospodine ROMINES. Možete li nam reći nešto o općim razgovorima, o čemu ste pričali?

Gospodine JONES. Razgovarali smo o problemima za koje smo oboje smatrali da postoje u Sjedinjenim Državama, problemu u osnovi rasizma i činjenici da su crnci bili u nepovoljnom položaju i u mnogim slučajevima nisu mogli dobiti potpunu zaštitu prema zakonu ili imati potpunu jednakost prema zakonu ili prema primjeni zakona. . . .

Gospodine JONES. Da. Općenito, naglasak je stavljen na objašnjenje zašto je služenje narodu važnije od služenja samome sebi i pokušaj da se osoba politički usmjeri s nesebičnog gledišta, a ne sa stajališta osobne koristi.

Gospodine ROMINES. Kako je bilo CITATI PREDSJEDNIKA MAO TSE-TUNG-a vezano za aktivnosti stranke Crne pantere?

Gospodine JONES. U biti pretpostavljam činjenicu da je predsjedavajući Mao Tse-tung tražio od Kineza da služe drugim Kinezima, a mi smo tražili od crnaca da budu spremni služiti drugim crncima.

Gospodine ROMINES. Je li bilo rasprave u razredima pojma “revolution ”?

Gospodine ROMINES. O čemu se raspravljalo u smislu revolucije?

Gospodine JONES. U smislu revolucije, trebalo je uvesti neke promjene, kao što sam rekao, u zakon i primjenu zakona u Sjedinjenim Državama.

Gospodine ROMINES. Je li bilo rasprava o tome kako će se ta revolucija provesti?

Gospodine ROMINES. Samo da nam treba revolucija, točka?

Gospodine JONES. Nije revolucija, mora se napraviti neki revolucionarni pokret i neke promjene. Kad kažete revolucija, odmah pomislim da govorite da treba doći do fizičkog ili nasilnog sukoba. Nisu tome služili časovi političkog odgoja. . . .

Gospodine ROMINES. Potiče li stranka Crna pantera pripadnike crne zajednice na posjedovanje oružja?

Gospodine JONES. Za samoobranu. Stranka crnih pantera, kad sam se ja pridružio, nosila je naziv Stranka crnih pantera za samoobranu. ” Ta je titula izabrana zbog aktivnosti policajaca u gradu Oaklandu, prvenstveno. Često su pokazivali nepoštivanje domova i osoba ljudi u crnoj zajednici. Stranka Crnih pantera osnovana je s namjerom da se crncima na tom području usadi pravo na obranu svojih domova i neophodnost toga.

Gospodine ROMINES. Je li stranka Crna pantera još uvijek poznata kao Stranka crnih pantera za samoobranu?

Gospodine ROMINES. Odustalo se od izraza “za samoobranu ”, je li to točno?

Gospodine ROMINES. Znate li zašto je termin odbačen?

Gospodine JONES. Rečeno mi je da je razlog odustajanja taj da se poništi dojam koji mnogi ljudi imaju o stranci da se radi o paravojnoj organizaciji i da su htjeli zauzeti stav da su više politički nego vojni. Samoobrana podrazumijeva djelovanje vojnog tipa. . . .

Gospodine ROMINES. Jeste li upoznati, gospodine Jones, o bilo kakvim pokušajima Komunističke partije SAD -a utjecati na Partiju crnih pantera?

Gospodine ROMINES. Jeste li upoznati s pokušajima Socijalističke radničke stranke utjecati na Pantere?

Gospodine JONES. Čuo sam tijekom 1968. da je Socijalistička radnička partija htjela članove Partije crnih pantera pokrenuti na listiću Socijalističke radničke stranke. Što je iz toga proizašlo ne znam, osim što su umjesto da se kandidiraju na listiću Socijalističke radničke stranke, članovi Partije crnih pantera trčali na listiću za mir i slobodu.

Gospodine ROMINES. Jeste li upoznati s članovima Partije crnih pantera koji su članovi Komunističke partije?

Gospodine ROMINES. Jeste li upoznati s članovima Partije crnih pantera koji su članovi Socijalističke radničke stranke?

Gospodine ROMINES. Jeste li upoznati s programom doručka Black Panther Party?

Gospodine ROMINES. Koja je svrha programa doručka Black Panther Party?

Gospodine JONES. Omogućiti doručak djeci koja ne mogu dobiti doručak iz bilo kojeg drugog izvora prije polaska u školu.

Gospodine ROMINES. Gospodine Jones, ovaj odbor je na prethodnim saslušanjima dobio određena svjedočanstva o tome da se program doručka barem neizravno, a možda i izravno bavi ne toliko hranjenjem djece koliko namjerom da djecu indoktrinira ili obrazuje u filozofiji Pantere . Biste li se složili ili ne s tom izjavom?

Gospodine JONES. Iznijet ću ovu izjavu. Vjerujem da sam za novine pokrivao prvi doručak za djecu koji se održavao u Oaklandu i nisam vidio pokušaj indoktrinacije. Djeca su nahranjena i dopušteno im je da nastave školovanje. U Richmondu sam također pomogao u pripremi doručka za djecu, a u to vrijeme nije bilo pokušaja indoktrinacije. Djeca su samo nahranjena i dopušteno im je da nastave školovanje. . . .

Gospodine ROMINES. Razlikuje li se stranka Crna pantera uopće između crnih i bijelih policajaca?

Gospodine JONES. Ne na temelju toga, ne. Mislim da razlikuju dobre i loše policajce.

Gospodine ROMINES. Velika većina crtića koje sam vidio prikazuju bijele policajce.

Gospodine JONES. Ne mislim tako da mislim da bi velika većina prikazala svinju odjevenu u uniformu policajca.

Gospodine ROMINES. I nema li namjere stranke Pantera reći da je ovo bijeli policajac?

Gospodine ROMINES. Koja je, gospodine Jones, svrha crtića?

Gospodine JONES. Smatram ih svojevrsnom političkom satirom. Koliko sam puta to već morao objašnjavati i često koristim analogiju, recimo, političkog crtanog filma u kojem se navodi, “Otvrši bube iz otpada. ” Možda ćete vidjeti divovsku cipelu koja će uskoro razbiti bubu, ali to nije slučaj smisao znači da ćete ubiti sljedećeg tipa kojeg vidite baciti papir na ulice, znate. Ovo je način na koji se koriste crtići u papiru Crne pantere. Bilo je nekih rasprava o tome kako to utječe na ljude, a često kažem da način na koji crtani film utječe na osobu ovisi o njihovoj psihološkoj sklonosti.

Gospodine ROMINES. Pustimo sigurnosne kopije i krenimo prije svega sa načina na koji su namijenjeni. Kažete kao politička satira?

Gospodine, Romines. Koristiš svoju analogiju, ali reci mi točno što misliš da pokušavaju satirati.

Gospodine JONES. Mislim da govore da bi policajci koji se ne ponašaju kao policajci i koji se bave kriminalnim aktivnostima u crnoj zajednici mogli biti uklonjeni iz crne zajednice.

Gospodine ASHBROOK. Je li to doista tako? Pred sobom imam crtani film koji prikazuje, kao što ste istaknuli, policajca prikazanog kao svinju, i pretpostavljam da oni to nazivaju jednim od braće koji mu ubadaju nož u leđa iz koje mu curi svakakva krv. I ispod njega stoji, “ Jedina dobra svinja, je mrtva svinja. ” Ne postoji ’t pravi način na koji biste to mogli protumačiti kao satiru ili komentar. To je otprilike onoliko definitivno koliko bi netko mogao biti. “Jedina dobra svinja, je mrtva svinja, ” i evo je u takozvanoj bojanci Crne pantere. Kako bi se to moglo protumačiti kao satira u kontekstu onoga što ste upravo rekli, da je sve u umu neke osobe? Kakva bi moguća konotacija mogla postojati u umu promatrača koja ne bi bila sklona nasilju, ubojstvu ili u određenom smislu otvara dijalog. To je ono što zaključujem iz vaše izjave, ali to nije potkrijepljeno nekim pojavama.

Gospodine JONES. Je li to iz papira Black Panther?

Gospodine ASHBROOK. To je iz Bojanke Crne pantere.

Gospodine JONES. Neki od tih crtića možda su korišteni u novinama. No, da biste odgovorili na svoje pitanje, rekli ste da u naslovu stoji da je jedina dobra svinja mrtva svinja. Zatim morate odbiti ono što se podrazumijeva pod “svinjom. ” Ako svinja namjerava biti ili ako vjerujete da je svinja policajac koji se neprimjereno i na kriminalan način ponaša u crnoj zajednici ili u bilo kojoj zajednici, onda bih volio da mi kažete kako ste uopće mogli nazvati ovu osobu, ako je živa, doista dobar policajac, vidite.

Gospodine ASHBROOK. To nije ono što piše. Kaže da je jedina dobra svinja mrtva svinja.

Gospodine JONES. To je točno, jer svinja bi bila svinja koja je bila najviše kriminala, razumijete na što mislim? Ili svinja koja će ući i zlostavljati ljude —

Gospodine ASHBROOK. Gore je dolje, fer je faul, in je out.

Gospodine JONES. Mogli biste reći da je jedina dobra klica poliomijelitisa mrtva klica poliomijelitisa.

Gospodine ASHBROOK. To je ono što započinjete s konotacijom da mora biti loš.

Gospodine JONES. Ne kažu da je jedini dobar policajac mrtav policajac, već da je jedina dobra svinja mrtva svinja. Drugim riječima, koristite izraz: jedini dobar loš policajac je mrtav loš policajac.

Gospodine ASHBROOK. Jeste li u svojim novinama Black Panther ikada spomenuli policajca kao policajca ili dobrog policajca? Nije li gotovo neprestana upotreba riječi “svinja ”? Pročitao sam je prilično pomno i ne sjećam se da sam vidio riječ policajac.

Gospodine JONES. Vjerujem da je riječ policajac korištena u novinama i vjerujem da se koristila dok sam bio urednik. No većinu će vremena koristiti izraz “svinja, ” da.

Gospodine ASHBROOK. Našao sam to posebno zanimljivim zbog vašeg odgovora, za koji mislim da je razuman, da je sve u umu neke osobe, to je ono što osoba misli, ali jednostavno ne vidim nikakvu konotaciju, da budem sasvim iskren ti, to bi se pročitalo, posebno ako netko zabije nož u leđa i kaže: “Jedina dobra svinja je mrtva svinja. ” Možda prosječna osoba prolazi kroz semantičku vježbu koju vi predlažete, ali ja stvarno to ne vidim, da budem iskren s vama. Morao bih se s poštovanjem ne složiti s tom konotacijom.

Gospodine JONES. To doista ovisi o vašoj početnoj točki. Ako započnete s pretpostavkom da se crni panteri zalažu za ubijanje policajaca, tada biste vjerojatno izvukli iz tog crtića, pomislili biste da crtić implicira da crni panteri zagovaraju ubijanje policajaca.

Gospodine ASHBROOK. Obično, ako imate nož u nečijim leđima i#8217 leđa, obično bi se prosječna osoba zalagala za ubijanje nekoga.

Gospodine JONES. Ako počnete s pretpostavkom ili uvjerenjem da se stranka Crne pantere zalaže za uklanjanje policajaca iz zajednice koji se ne ponašaju pravilno, tada biste mogli vidjeti da je ovo crtani film koji prikazuje uklanjanje policajca koji se ne ponaša u pravilan način. . . .

Gospodine JONES. Mogu vam dati još jedan primjer, na koji način su se crtani filmovi prikazivali. Tijekom Drugog svjetskog rata nije bilo neobično vidjeti crtić u stripovima GI Joea kako GI Joe ubija japanskog vojnika koji je mogao biti privučen do nevjerojatnih razmjera ili ima nevjerojatno etničke fizičke karakteristike, a to je prihvaćeno jer je u to vrijeme Smatralo se da su Japanci neprijatelji Sjedinjenih Država. Dakle, ako razmislite o ovome, da ste sada vidjeli taj isti crtani film dok postoji mir među japanskim narodom i američkim narodom, na vas ne bi utjecao ovaj crtački prikaz.

Ako sada počnete s pretpostavkom da mora biti nešto pogrešno kako biste natjerali ljude da vizualiziraju policiju na ovaj način, kao neprijatelja, tada vidite što zapravo motivira osobu da nacrta takvu sliku i zašto bi to bilo tko prihvatio. To bi prihvatila samo osoba koja vjeruje da mu je policija doista neprijatelj. Vi ne zagovarate ubijanje policajca, a ja ne. . . .

Gospodine JONES. Popularna upotreba zapravo je promijenila upotrebu izraza “svinja. ” Dakle, kada vidite crtani film i vidite svinju u uniformi policajca, to za vas ne znači nužno policajca koji se ponaša nepropisno, ona samo nosi konotaciju ili ukazuje na zaključak da se radi o bilo kojem policajcu.

Gospodine ASHBROOK. To je točno, ja bih to kupio.

Gospodine JONES. Ono što radite u biti je primjena svojevrsne ex post facto logike.

Gospodine ASHBROOK. Ubistvo nekoga bilo da je dobar ili loš nije ex post facto.

Gospodine JONES. Ovisi o statusu ubojstva. Na primjer, to se događa u Vijetnamu.

Gospodine ASHBROOK. Evo čovjeka koji mu ubada nož u leđa. Nema šanse da učinite nešto zbog čega zadajete udarac.

Gospodine JONES. Ako bi se Vietcong okrenuo i potrčao, pucali biste mu u leđa.

Gospodine ASHBROOK. Priznat ćete da Black Panthers praktički isključuju mogućnost da policajac može biti dobar momak?

Gospodine JONES. Ne, ne znam, jer je Stranka crnih pantera distribuirala peticiju u Oaklandu tražeći nadzor zajednice nad policijom. Oni samo kažu da policija mora reagirati na zajednicu kojoj služi. Kad ne reagiraju i žive izvan te zajednice i imaju priliku ponašati se na nasilan način, onda kažemo da moraju promijeniti ovu situaciju.

Gospodine ASHBROOK. Kao dugogodišnji čitatelj Crne pantere, ne vjerujem da kolumne iznose tu poruku.

Ako je to uistinu kredo ili teza vjerovanja Crnih pantera, to se ne odražava baš najbolje u njihovim kolumnama. Rekao bih upravo suprotno da su kolone zapaljive, ukazuju na vrlo malo nade u iskupljenje policajca, i uglavnom ih drže kao svinje koje treba istrijebiti.

Gospodine JONES. Mislim da i to ima neko objašnjenje. Morate se sjetiti da su članci koji se pojavljuju u članku Black Panther članci koje su poslali ljudi u zajednici. Ovi će članci odražavati osjećaje ljudi koji pišu članke. U crnoj zajednici vidio sam i doživio veliku frustraciju u suradnji s policijom. Ovu frustraciju izaziva činjenica da mnogi crnci smatraju da nemaju gdje prenijeti svoje pritužbe na časopis Black Panther. Kad je muškarac frustriran i osjeća da neće dobiti odgovarajuće razmatranje u normalnom tijeku pravnog postupka, pronaći će druge načine da ispravi svoju situaciju.

Na papir Black Panther mogli biste gledati ovako: On bi mogao poslužiti kao zvižduk pare na kuhalu za kuhanje vode, vidite, i sve dok postoji izlaz za tu vrstu frustracije, a papir služi kao izlaz za ljude da odagnaju svoje frustracije, kuhalo za vodu neće & eksplodirati. Šutite zvižduk pare i kuhalo za vodu će eksplodirati.

Gospodine ASHBROOK. Mislim da nije pitanje utišavanja. U mom uredu, na primjer, ima mnogo novina, nazvao sam ih od nekoga u Virginiji Državna umjetnost to je bjesomučno antisemitski i anti-crnac. Dobijam bijele građanske papire iz Augusta, Georgia.Ono što mi stalno pada na pamet, pa mnogi moji kolege bijeli Amerikanci gledaju Vijeće bijelih građana ’s Državna umjetnost, i publikacije tog tipa, samo kao nešto više od ludih publikacija, ali postoji tendencija da toliko ljudi u crnoj zajednici gleda na Crni panter ne u tom kontekstu, već kao nešto što kažete ono što ljudi misle u zajednici. Otvoreno kucate, mislite li da je pogrešno to učiniti?

Slučajno pomislim Državna umjetnost radi se o najluđoj stvari sastavljenoj.

Gospodine JONES. Pokušavam ovo reći, gospodine, crnoj zajednici pripisujem istu količinu inteligencije koju pripisujete svojim bijelim prijateljima: koju svaki čovjek može sam protumačiti.

Gospodine ASHBROOK. Niste osvojili publikaciju Black Panther?

Gospodine JONES. Uvijek pokušavam učiniti ništa, već razumjeti.

Gospodine ASHBROOK. Najtoplije mjesto u paklu rezervirano je za one koji u vrijeme moralne krize održavaju neutralnost. Mislim da moraš biti ovako ili onako.

Gospodine JONES. To će biti problem samo ako odete u pakao. Ako odete u raj, ne znojite se. . . .

Gospodine PREYER. Jedino što želim uzeti za pokušaj razjašnjenja je da ste napustili stranku, kažete, jer se naglasak promijenio s rasizma na suprotstavljanje kapitalizmu. Da bih pokušao dobiti malo praktičnije značenje u tome, dopustite mi da vas pitam bi li ovo bio primjer toga. Jučer smo imali svjedočenje da je, kad su prvi put postavljeni Panteri, jedna od stvari koju su učinili bilo formiranje svinjskih patrola čiji je posao bio odvratiti policiju od brutaliziranja crnaca. Uzeli bi magnetofone kad bi policajac uhitio crnca, imali bi magnetofon na licu mjesta, savjetovali bi crnca njegovih prava da ga slijede u zatvor u autu kako bi bili sigurni da nije maltretiran put do zatvora. Zasigurno je ovo primjer samopomoći u zajednici s kojim se nitko ne bi posvađao. Pretpostavljam da bi i ovo bio primjer borbe protiv rasizma, kako kažete.

Gospodine PREYER. Jučer su komentari [Eldridgea] Cleavera i njegovih intervjua u Alžiru stavljeni u zapisnik u kojem daje vrlo teške komentare. Na to mislite kad idete prema suprotstavljenom kapitalizmu? Odmiču li se od uslužnih djelatnosti u zajednici u revolucionarnu retoriku i teoriju?

Gospodine JONES. Za početak, usluga koju Black Panthers u početku nudi zajednici, usluga patroliranja policijom u Oaklandu, ta određena aktivnost nije prekinuta jer su Pantheri smatrali da je to potrebno. Prekinut je jer su uvedeni zakoni koji su učinili takvu vrstu liječenja ili tu vrstu aktivnosti u osnovi nezakonitim jer je zakon o oružju Mumford uveden u državi Kaliforniji, mnogi ljudi vjeruju, posebno radi suprotstavljanja Panterima i sprečavanja Pantera da to vide crnci nisu bili brutalni. Prekidač zbog kojeg sam napustio stranku nije bio to što sam [sic] prešao sa službe u zajednicu na revoluciju, već sam to upravo rekao, od borbe protiv problema rasizma, za koji osjećam da je primarni problem crnci i stavljajući naglasak na kapitalizam, za koji smatraju da je sveukupni problem koji uzrokuje rasizam.

Ako možete upotrijebiti analogiju koju je Eldridge koristio povremeno — Mislim da sam čitao u jednoj od knjiga iz inozemstva —Eldridge je rekao da biste mogli pogledati problem koji crnci imaju kao nošenje gležnjače pričvršćene za loptu lancem . Kaže da moramo ukloniti loptu. Lopta je, kaže, kapitalizam, a gležanj je, zapravo, rasizam. Kaže da moramo ukloniti tu loptu kako bismo čovjeku dali slobodu kretanja.

Odlučio sam napasti gležanj, rekavši da nakon što uklonite gležanj, nije vam važno koliko je lopta teška. Kad se oslobodite kapitalizma, i dalje ćete biti obilježeni gležnjevom, što je rasizam. Kažem, uklonite gležanj i također ćete se osloboditi rasizma. To je bio moj razlog za ostavku. . . .

U vrijeme dok sam bio član stranke, kao što sam rekao, naglasak je bio na kapitalizmu, moramo ukloniti ekonomsku eksploataciju, što se slažem da treba učiniti. Ali ne slažem se da bi to trebalo biti učinjeno na račun uklanjanja institucionaliziranog ili čak individualnog rasizma ako utječe na cijelu zajednicu. . . .

Gospodine PREYER. Dopustite mi da vam postavim jedno posljednje pitanje. Pokušavali smo utvrditi jesu li Panteri revolucionarna skupina ili su doista reformisti. Jučer je svjedočenje koje smo imali snažno palo sa strane da su oni zaista revolucionarna skupina. Shvatio bih da biste se složili s ovom izjavom. Ovo je iz članka u Washington Post autor Bernard D. Nossiter. Nedavno je govorio o Ustavnoj konvenciji revolucionarnih ljudi Crne pantere u Philadelphiji. Kaže —

panteri su reformatori, a ne radikali. Usprkos svim njihovim pričama i sporadičnoj upotrebi oružja, za svo ponavljanje “proleterijata ” i “ potiskivanja, ” njihova vizija nije —ili barem ne još —jedan u kojem podrazred nasilno preuzima vlast od vladajuća klasa. Umjesto toga, oni traže društvo koje je podudarnije s vizijom koju su čuli u osnovnoj školi, onom koja crncima nudi život, slobodu i potragu za srećom. ”

Pretpostavljam da biste se složili s ovim?

Gospodine JONES. U izvjesnom smislu. Opet bih se htio pozabaviti riječima “reform ” i “revolution. ” Jedina razlika koju vidim u to dvoje je vremenski raspon. Reforma bi se, naravno, mogla odvijati kroz dugo razdoblje, a revolucija podrazumijeva trenutnu promjenu. Prošla povijest Pantera pokazala je da su oni zapravo reformistički jer nije došlo do stvarnog sukoba na klasnoj ili rasnoj osnovi. Pa bih se složio da su reformatori, da.

Izvor: Kongres, Dom, Odbor za unutarnju sigurnost, Zabava crnih pantera, 4. dio, 91. kongres, 1970. (Washington, DC: Vladin tiskarski ured, 1971.).


Ispravke i pojašnjenja pojačala 2021

Svjesni smo da se mogu dogoditi pogreške - ili da se nove informacije mogu pojaviti nakon objavljivanja priče - i obvezujemo se brzo, pošteno i transparentno riješiti sve probleme. Ako je ispravka ili pojašnjenje opravdano, to ćemo istaknuti u izvornoj datoteci i čitateljima objasniti zašto je došlo do promjene. Sve ispravke ili pojašnjenja također će biti objavljene u našem dnevniku ispravki.

Za prijavu ispravki i pojašnjenja pojačala obratite se:

Navedite odgovarate li na sadržaj na internetu ili u novinama.

Sljedeće ispravke i pojašnjenja pojačala su objavljene u pričama koje je objavila redakcija USA TODAY -a:

Vijesti: Ranija verzija ove priče precijenila je broj "Sanjara" kojima bi mogao pomoći američki Zakon o snovima i obećanjima. Postoji više od 3 milijuna sanjara među 11 milijuna Amerikanaca bez dokumenata. https://www.usatoday.com/in-depth/news/nation/2021/04/14/immigration-reform-dreamers-daca-recipients-hope-stay-us/7004644002/

Zabava: Naslov fotografije u prethodnoj verziji ovog izvješća pogrešno je identificirao sestru Amande Kloots. Zove se Anna Kloots. https://www.usatoday.com/in-depth/entertainment/books/2021/06/14/amanda-kloots-gets-real-grief-shares-sign-late-nick-cordero/7597484002/

Putovati: Od 10. lipnja Amerikanci još uvijek možda neće ući u Njemačku u turističke svrhe. Posjetitelji moraju dostaviti dokaz hitnog razloga za putovanje tamo. https://www.usatoday.com/story/travel/news/2021/05/19/covid-travel-restrictions-countries-fully-cccinated-americans-europe/7284487002/

Putovati: Ova je priča ažurirana kako bi odražavala da iako je Celebrity Cruises plovidbu Celebrity Millennium naplatio kao "potpuno cijepljenu", na brodu se nalazi neka necijepljena djeca. https://www.usatoday.com/story/travel/cruises/2021/06/10/passengers-positive-covid-after-sailing-100-vaccinated-cruise/7645511002/

Život: U priči na stranici 1D 9. lipnja pogrešno je navedeno zašto je pacijentu potrebna hitna operacija. Bilo je to za upaljene miome.

Sportski: Prikaz citata koji prati priču o borbi protiv Logana Paul-Floyda Mayweatha mlađeg u nekim izdanjima 4. lipnja pogrešno je identificirao osobu koja je to rekla. Izjavu je dao Logan Paul.

Sportski: Prethodna verzija ove priče pogrešno je identificirala kućnu TV mrežu Arizone Diamondbacks. To je Bally Sports Arizona. https://www.usatoday.com/story/sports/mlb/2021/06/02/diamondbacks-announcer-bob-brenly-mocks-marcus-stromans-durag/7503646002/

Sportski: Naslov fotografije uključen u priču o Michelle Wie West u lipanjskom izdanju pogriješio je u broju golf turnira koje je igrala 2021. godine prije US Women Open -a. Igrala je u tri.

Sportski: Kolumna o Joeu Westu u izdanju od 25. svibnja pogrešno je prikazala rekordan broj igara koje je tog dana postavio za suca. To je 5.376.

Vijesti: Ova je priča ažurirana tako da uključuje fotografiju koju su odobrili roditelji i učenici. Prethodna verzija uključivala je izmijenjene fotografije kako bi se prikrio identitet maloljetnika. https://www.usatoday.com/story/news/nation/2021/05/23/florida-female-students-yearbook-photos-bartram-trail-high-school/5237009001/

Zabava: Ranija verzija ovog izvješća pogrešno je identificirala Fordov kamionet viđen u finalu serije "Posljednji čovjek stoji". Vozilo je F-100 iz 1956. godine. https://www.usatoday.com/story/entertainment/tv/2021/05/21/last-man-standing-series-finale-recap-tim-allen-interview/5135396001/

Vijesti: Priča od 20. svibnja na stranici 3A sadržavala je netočan naslov za Ken Coopera. On je direktor THT-a u New Yorku, akademije za obuku vatrenog oružja i sigurnosti u New Yorku. https://www.usatoday.com/story/news/2021/05/19/andrew-brown-bodycam-video-police-civil-liberties-experts-weigh/5165158001/

Sportski: NHL ljestvica moći u doigravanju u izdanju od 17. svibnja pogrješila je rekord Minnesote Wild protiv Vegas Golden Knightsa ove sezone. Wild je imao 5-2-1 protiv Knightsa, a jedan od poraza došao je u regulaciji. https://www.usatoday.com/restricted/?return=https%3A%2F%2Fwww.usatoday.com%2Fstory%2Fsports%2Fnhl%2F2021%2F05%2F14%2Fnhl-stanley-cup-playoffs-power-rankings %2F5016621001%2F

Vijesti: Priča na stranici 3A 18. svibnja netočno je uključila Floridu među države koje je Joe Biden vodio na predsjedničkim izborima 2020. Donald Trump osvojio je Floridu. https://www.usatoday.com/in-depth/news/politics/2021/05/15/target-joe-biden-donald-trump-gop-find-hard-hurt-his-image/5042821001/

Vijesti: Prethodna verzija ove priče pogrešno je karakterizirala dio stajališta virologa Jesseja Blooma. Rekao je da ne može isključiti mogućnost da je koronavirus bio prirodna pojava ili je slučajno pušten iz laboratorija u Kini. https://www.usatoday.com/story/news/health/2021/05/14/covid-origins-chinese-lab-leak-animals-us-scientists-want-answers/5056422001/

Zabava: Ranija verzija ovog izvješća pogrešno je prikazana kada se prodaju ulaznice za nove datume na svjetskoj turneji Justina Biebera. U prodaju će se pojaviti ovog mjeseca. https://www.usatoday.com/story/entertainment/music/2020/07/23/justin-bieber-reveals-rescheduled-world-tour-adds-new-show-dates-2021/5497174002/

Zabava: Ranija verzija ovog izvješća pogrešno je okarakterizirala prethodnu smrtonosnu pucnjavu u noćnom klubu X-clusive u Shivelyu u Kentuckyju prošlog kolovoza. Policija kaže da je Ronnie T. O'Bannon "osoba od interesa" u tom slučaju. https://www.usatoday.com/story/entertainment/music/2021/05/11/jack-harlow-dj-charged-louisville-nightclub-shooting/5045655001/

Vijesti: Ova je priča ažurirana 11. svibnja kako bi se pojasnila priroda širenja virusa povezanog s COVID-19 i cjepivima. Ljudi cijepljeni protiv COVID-19 ne izbacuju virusne čestice iz cjepiva, bili oni živi virus ili proteini sa spikama. Ažuriranje ne utječe na ocjenu "lažno". https://www.usatoday.com/story/news/factcheck/2021/05/07/fact-check-covid-19-vaccinated-people-dont-shed-virus/4971413001/

Društveni mediji: Prethodni tweet pogrešno je potvrdio podrijetlo sukoba u Gazi. https://twitter.com/USATODAY/status/1391897178038095874

Vijesti: Priča od 7. svibnja na stranici 1A nije točno identificirala regionalne lokacije otoka Wake i Havaja. Otoci su u sjevernom Pacifiku. https://www.usatoday.com/in-depth/news/politics/2021/05/06/trump-navy-secretary-kenneth-braithwaite-spent-2-3-million-travel/4860333001/

Vijesti: Ovaj je članak ažuriran kako bi ispravio informacije koje je dostavila Bidenova administracija u vezi s predškolskim ustanovama u Missouriju i dječjim siromaštvom u Arizoni. https://www.usatoday.com/story/news/politics/2021/05/06/biden-using-state-specific-data-sell-child-care-education-plan/4956903001/

Vijesti: Ovaj je članak ažuriran 5. svibnja kako bi detaljno opisao nove smjernice CDC -a i kako su prethodna ograničenja okupljanja postavljena na državnoj razini, a ne na federalnoj. Ocjena je promijenjena iz "Netačno" u "Nedostajući kontekst". https://www.usatoday.com/story/news/factcheck/2021/04/28/fact-check-biden-didnt-say-july-fourth-celebrations-canceled/4854599001/

Putovati: Ranija verzija ove priče pogrešno je zaključila gdje će putovanja biti ograničena. Administracija predsjednika Joea Bidena planira ograničiti putovanja iz Indije u Sjedinjene Države. https://www.usatoday.com/story/travel/airline-news/2021/04/30/india-travel-us-restrict-flights-india-due-covid-19-surge/4892115001/

Putovati: Prethodna verzija ove priče pogrešno je okarakterizirala istraživanje beskućništva u zračnim lukama. Studiju vrijednu 400.000 dolara provodi Odbor za istraživanje prometa. https://www.usatoday.com/story/travel/airline-news/2021/04/18/covid-travel-and-stress-airports-step-up-mental-health-assistance/7239029002/

Vijesti: Ova je priča ažurirana kako bi odražavala da su protiv bivšeg zamjenika u siječnju 2020. podignute dodatne optužbe. Https://www.usatoday.com/story/news/nation/2021/04/27/accused-drug-planting-deput -slapped-two-tuce-new-optužbe/4852722001/

Društveni mediji: Prethodni tvit ovog citata pogrešno je identificirao glumicu. https://twitter.com/USATODAY/status/1386504898741735427

Vijesti: Ranija verzija ove priče pogrešno se odnosila na legalnost strojnica u Sjedinjenim Državama. Puškomitraljezi registrirani u ATF -u prije 1986. još uvijek se mogu kupiti i prodati uz odobrenje vlade. https://www.usatoday.com/story/news/factcheck/2021/04/22/fact-check-post-missing-context-ar-15-rifles-and-mass-shootings/7039204002/

Vijesti: Elvis Presley primio je cjepivo protiv dječje paralize 1956. godine prije nastupa u emisiji "The Ed Sullivan Show". Članak od 20. travnja na stranici 1A sadržavao je netočne podatke. https://www.usatoday.com/in-depth/news/health/2021/04/19/covid-vaccine-tracker-available-widely-hesitancy/7187382002/

Vijesti: Slika 14. travnja na stranici 2A, koja uspoređuje Taser X26P i pištolj Glock 17, sadrži netočne težine. Taser s uloškom i baterijom je 1,74 kilograma. Napunjeni Glock je 2,02 kilograma. https://www.usatoday.com/in-depth/news/2021/04/14/daunte-wright-shooting-brooklyn-center-minnesota-taser-accidental-discharge-firearm-mistake/7201753002/

Vijesti: U ranijoj verziji ove priče pogrešno je navedeno ime i starost 50-godišnjeg Jasvindera Kaura na temelju informacija koje je dostavila Metropolitanska policijska uprava Indianapolis. https://www.usatoday.com/story/news/nation/2021/04/16/deadly-indianapolis-fedex-shooting-what-we-know-suspect-victims/7250410002/

Vijesti: Ranija verzija ove priče pogrešno je identificirala FedExov objekt u kojem se pucnjava dogodila u četvrtak navečer. https://www.usatoday.com/story/news/nation/2021/04/15/fedex-shooting-indianapolis-international-airport-police/7249620002/

Sportski: Prethodna verzija ove priče pogrešno je karakterizirala nove prihode ostvarene otkad je Deion Sanders stigao u državu Jackson. Sportski odjel škole ostvario je ekvivalent od 185 milijuna dolara u oglašavanju i izlaganju, rekla je glasnogovornica sveučilišta. https://www.usatoday.com/story/sports/nfl/columnist/bell/2021/04/17/deion-sanders-star-power-power-paying-off-jackson-state-football/7266362002/

Život: Autor recenzije Fox News -a "Gutfeld!" je pogrešno identificiran 14. travnja. Bill Keveney je napisao recenziju.

Mišljenje: Prethodna verzija ove kolumne pogrešno je pokazala gdje je bila ruka bivšeg policajca Dereka Chauvina. https://www.usatoday.com/story/opinion/2021/04/13/how-view-george-floyds-drug-addiction-column/7199523002/

Putovati: U ranijoj verziji ove priče navedeno je netočno mjesto za The Grove Resort & amp Water Park, koje se nalazi u Winter Garden -u, Florida. https://www.usatoday.com/story/travel/hotels/2021/04/11/floridas-best-water-parks-margaritaville-tradewinds-grove/7160444002/

Vijesti: Ova je priča ažurirana kako bi odražavala da je Brazil druga nacija u kojoj je u jednom danu umrlo 4.000 ljudi od COVID-19. https://www.usatoday.com/story/news/world/2021/04/07/brazil-covid-19-deaths-exceed-4-000-daily-variant-rages/7125324002/

Vijesti: Priča na stranici 3D 8. travnja pogrešno je opisala iskustvo Lindsay Fox, koja je radila u hitnoj pomoći u Newarku, New Jersey. Vidjela je čak 100 pozitivnih pacijenata na COVID-19 u smjeni i kamion hladnjak pun mrtvih tijela. https://www.usatoday.com/story/news/nation/2021/04/07/hillsboro-new-mexico-covid-19-vaccine-community-comes-together/7121695002/

Sportski: Ranija verzija ove priče netočno je izvijestila o godinama u kojima je Jordan Burroughs osvajao svjetske naslove. Pobjeđivao je 2011., 2013., 2015. i 2017. https://www.usatoday.com/story/sports/olympics/2021/04/03/olympic-wrestler-jordan-burroughs-fails-make-us-team-tokyo /7080854002/

Sportski: U prethodnoj verziji ove priče pogrešno je naveden rekord Shake Smart kao trenera muške košarke u Teksasu. Imao je 109-86 godina. https://www.usatoday.com/story/sports/ncaab/2021/03/26/shaka-smart-marquette-basketball-coach/7013415002/

Vijesti: Od prosinca SAD je kupio još 200 milijuna doza svakog od cjepiva Moderna i Pfizer-BioNTech. Trumpova administracija naručila je u prosincu po 100 milijuna, a Bidenova administracija još 100 milijuna u veljači. Članak u izdanju od 26. ožujka sadržavao je netočne podatke.

Sportski: U priči o Jerryju Jonesu i Nacionalnom muzeju medalje časti i Institutu za vodstvo u izdanju od 25. ožujka pogrešno je naveden broj godina koje su prošle od dodjele prve Medalje časti. Prošlo je 158 godina. https://www.usatoday.com/story/sports/nfl/cowboys/2021/03/25/cowboys-jerry-jones-national-medal-honor-museum-giving-20-million/6986461002/

Vijesti: Ova je priča ažurirana kako bi se ispravio naziv škole u kojoj je F. King Alexander bio predsjednik prije svog mandata na LSU -u. Radio je na Sveučilištu California State, Long Beach. https://www.usatoday.com/story/news/investigations/2021/03/23/oregon-state-university-president-alexander-resigns-amid-lsu-scandal/6965847002/

Vijesti: Ova je priča ažurirana kako bi odražavala spominjanje tiskovne tajnice Bijele kuće Jen Psaki u srijedu o potencijalnim izvršnim radnjama vezanim uz kontrolu oružja. https://www.usatoday.com/story/news/politics/2021/03/24/gun-control-where-president-biden-stands-legislation-executive-orders/6989667002/

Vijesti: U prethodnoj verziji pogrešno je prikazano vrijeme dolaska policije i prijavljeno strijeljanje policajca u Boulderu, Colorado. https://www.usatoday.com/in-depth/news/2021/03/23/boulder-shootings-10-killed-suspect-surrenders/6963259002/

Vijesti: Ranija verzija ove priče pogrešno je napisala ime Thao Nguyen i mjesto gdje je boravila za vrijeme pandemije koronavirusa 2020. https://www.usatoday.com/story/news/education/2021/03/20/covid-19-college- studentske novine-koronavirus/4503367001/

Putovati: Ranija verzija ove priče pogrešno je karakterizirala preporuke Kalifornijske atrakcije i parkove preporuke za ublažavanje učinaka vike na vožnju tematskim parkom. https://www.usatoday.com/story/travel/news/2021/03/16/covid-and-theme-parks-try-not-scream-rides-group-advises/4720336001/

Sportski: Priča o obitelji Drew i NCAA turniru u izdanju od 17. ožujka pogrešno je prikazala godinu u kojoj je Bryce Drew uspjela pogoditi The Shot za Valparaiso. Bilo je to 1998. https://www.usatoday.com/story/sports/ncaab/2021/03/15/scott-drew-bryce-drew-baylor-grand-canyon-ncaa-tournament/4697397001/

Društveni mediji: U prethodnim postovima netočno je naveden novi datum podnošenja porezne prijave. Služba unutarnjih prihoda pomaknula je rok do 17. svibnja. Https://www.facebook.com/usatoday/posts/10159299124870667 https://twitter.com/USATODAY/status/1372334587192471553

Sportski: Prethodna verzija ove priče pogrešno je prikazala posljednji nastup Sjeverne Karoline na NCAA turniru. Tar Heels posljednji put pojavio se na turniru 2019. https://www.usatoday.com/story/sports/ncaab/tourney/2021/03/14/march-madness-ncaa-tournament-bracket-analysis-south-region /4678604001/

Vijesti: Priča koja je objavljena u izdanjima od 11. siječnja netočno citira predsjednika Donalda Trumpa tijekom razgovora s gruzijskim dužnosnikom na temelju netočnih informacija dostavljenih SAD -u DANAS. Naknadna snimka poziva koju je objavio Wall Street Journal pokazuje da je Trump zatražio od dužnosnika da traži "nepoštenje". https://www.usatoday.com/story/news/politics/2021/01/09/trump-phone-call-pressured-georgia-election-investigator/6610212002/

Putovati: Prethodna verzija ove galerije fotografija imala je netočne podatke o visini Vermontovih Decker Towersa. Zgrada Burlingtona ima 11 katova i visoka je 124 stope. https://www.usatoday.com/picture-gallery/travel/news/2021/03/11/tallest-building-in-every-state/115502164/

Sportski: Ranija verzija ove priče pogrešno je identificirala spikera koji je dao rasističke komentare tijekom srednjoškolske košarkaške utakmice između Normana (Oklahoma) i Midwest Cityja. Najavljivač je bio Matt Rowan. https://www.usatoday.com/story/sports/2021/03/12/announcer-directs-racist-comments-toward-norman-girls-basketball-kneeling-during-national-anthem/4666770001/

Sportski: Mjesto LPGA Toura Drive On Championship u rezultatima turnira pogrešno je identificirano u izdanjima za 8. i 9. ožujka. Održano je u Ocali na Floridi.

Sportski: Naslov fotografije u izdanju od 1. ožujka koji prati LPGA priču pogrešno je identificirao sestru Kordu koja slavi s pobjednicom turnira Nelly Korda. Brat i sestra bila je Jessica Korda.

Vijesti: Ranija verzija ove priče iz Associated Pressa netočno je izvijestila da je žrtva pucnjave umrla. https://www.usatoday.com/story/news/nation/2021/03/01/arkansas-school-shooting-student-killed-pine-bluff/6878759002/

Novac: Ova je priča ažurirana kako bi odražavala da je ovo prvi put da je Reese's ponudio šalicu maslaca od kikirikija bez čokolade. https://www.usatoday.com/story/money/2021/03/02/reeses-peanut-butter-cups-without-chocolate-back-hershey-company/6884001002/

Veljače 2021

Vijesti: Fotografija od 24. veljače na stranici 1A prikazuje mobilnu kliniku za testiranje na COVID-19 koju je postavio Zdravstveni centar Community-University Health Care u Minneapolisu u rujnu. Natpis netočno opisuje vrstu klinike.

Vijesti: Ova je priča ažurirana kako bi odražavala točan broj terorista uključenih u napade 11. rujna 2001. koji su ušli u SAD samo sa studentskom vizom. https://www.usatoday.com/story/news/nation/2021/02/20/dhs-ice-sued-over-international-students-enter-us/4493742001/

Sportski: Prethodni tweet nije točno identificirao momčad za koju je David Ayres igrao. https://twitter.com/usatodaysports/status/1363884866618732545

Vijesti: Priča na stranici 1A od 15. veljače netočno je opisala političku pripadnost senatora Bernieja Sandersa. On je registrirani nezavisni kandidat koji se sastaje s demokratima.

Novac: Ranija verzija ove priče pogrešno je identificirala jednu od internetskih brokerskih kuća koja je ograničavala kupnju i prodaju dionica. https://www.usatoday.com/story/money/2021/02/18/gamestop-hearing-robinhood-reddit-ceos-testify-before-congress/6770118002/

Sportski: Priča o Jordanu Spiethu u nekim izdanjima od 11. veljače pogrešila je njegov rezultat u trećem kolu na Phoenix Openu. Pucao je 10 do 61.

Vijesti: Neka izdanja od 10. veljače pogrešno su identificirala političku pripadnost Kevina Maddena, neovisnog političkog stratega i bivšeg savjetnika za predsjedničku kampanju Mitta Romneyja, u priči na stranici 1A.

Sportski: Priča o vozaču NASCAR Cup serije Dennyju Hamlinu u utorak je izdala pogrešan broj njegovog automobila. Vozi automobil broj 11. https://www.usatoday.com/story/sports/ftw/2021/02/08/nascar-denny-hamlin-seeks-daytona-500-winning-history/115441624/

Vijesti: Prethodna verzija ove priče dala je netočno stanje za predstavnicu Rosu DeLauro. DeLauro predstavlja treći okrug Connecticuta. https://www.usatoday.com/story/news/politics/2021/02/08/covid-19-relief-democrats-propose-3-600-per-child-tax-credit/4434504001/

Sportski: Priča u izdanju od 5. veljače o obožavateljima koji su bili na svakom Super Bowlu pogrešno je prikazala Super Bowl u kojem su Tony Dungy i Lovie Smith trenirali jedan protiv drugog. Bio je to Super Bowl 41. https://www.usatoday.com/story/sports/nfl/2021/02/02/super-bowl-2021-five-fans-attend-55th-consecutive-game/6657265002/

Vijesti: Stavka Missourija u pregledu 50 država izdanju od 4. veljače uključivala je netočan grad. Gradonačelnik Kansas Cityja, Quinton Lucas, nastoji osigurati da crnci i latinoamerikanci imaju jednake mogućnosti za cijepljenje protiv COVID-19.

Sportski: Prethodna verzija ove priče pogrešno je karakterizirala prirodu stipendije Francesce Jones za LTA. Podrška koju dobiva koristi Jonesu i njezinom sadašnjem trenerskom timu. https://www.usatoday.com/story/sports/tennis/aus/2021/02/08/australian-open-debut-francesca-jones/4420665001/

Zabava: Prethodna verzija ove priče pogrešno je identificirala film iz 2018. pod naslovom "Slavuj". Adaptacija istoimene knjige Kristin Hannah još nije objavljena. https://www.usatoday.com/story/entertainment/books/2021/02/02/the-four-winds-review-kristin-hannahs-epic-dust-bowl-era-novel/4345865001/

Zabava: Ranija verzija ove priče pogrešno je prikazala vrijeme kad je segment Fox News-a opovrgnuo tvrdnje o prijevarama na izborima koje uključuju strojeve Dominion Voting Systems. Mreža je emitirala svoj segment o Dominionu u studenom, prije nego što je tvrtka napisala pismo u kojem se pojavila mogućnost pravnog postupka protiv onih koji daju ili pružaju platformu za, kako tvrdi, klevetničke izjave. https://www.usatoday.com/story/entertainment/tv/2021/02/02/newsmax-anchor-walks-out-after-my-pillow-ceo-mike-lindell-rant/4363781001/

Putovati: Federalni sudac nije odobrio da Jenny Cudd napusti zemlju, kako je navedeno u prethodnoj verziji ove priče. https://www.usatoday.com/story/travel/news/2021/02/02/capitol-rioter-wants-go-mexican-vacation-and-court-lets-her/4358889001/

Siječnja 2021

Zabava: Prethodna verzija ovog izvješća pogrešno je opisala status sporazuma o priznanju krivice Roda Stewarta. Odvjetnici obrane kažu da su detalji dogovoreni, a tužitelji potvrđuju da su pregovori u tijeku. https://www.usatoday.com/story/entertainment/music/2021/01/29/rod-stewart-avoids-trial-reaches-plea-deal-florida-altercation/4316404001/

Vijesti: Ova je priča ažurirana kako bi odražavala promjenu službene nijanse crvene boje Tampa Bay Buccaneers. Ocjena je promijenjena u Nedostajući kontekst. https://www.usatoday.com/story/news/factcheck/2021/01/27/fact-check-super-bowl-lv-chiefs-bucs-logos-same-primary-pantone-color/4276067001/

Putovati: Ranija verzija ove priče pogrešno je opisala postupak predsjednika Joea Bidena o ukidanju muslimanske zabrane putovanja. Bio je to predsjednički proglas. https://www.usatoday.com/story/travel/news/2021/01/21/biden-executive-order-ends-muslim-travel-ban-donald-trump/4240420001/

Vijesti: Ova je priča ažurirana kako bi se razjasnilo da je letak satiričnog događaja 25. siječnja poslan e-poštom na listu studenata prava. Https://www.usatoday.com/story/news/factcheck/2021/01/27/fact-check -flyer-call-capitol-riot-stanford-event-satire/4267449001/

Sportski: Ranija verzija ove priče pogrešno je prikazala tim za koji radi Leslie Frazier. On je obrambeni koordinator za Buffalo Bills. https://www.usatoday.com/story/sports/nfl/texans/2021/01/27/houston-texans-hire-ravens-assistant-david-culley-head-coach/4288346001/

Sportski: Raniji tweetovi dijelili su izvještaje o padu helikoptera u kojem su poginuli Kobe Bryant i osmorica drugih. Namjera nam je bila podijeliti nova izvješća o dnevnom rasporedu. Naši tvitovi nisu došli bez upozorenja ili konteksta. Skinuli smo te tvitove i žalimo zbog bezosjećajnosti sadržaja. https://twitter.com/usatodaysports/status/1354133575050944512

Sportski: Prethodna verzija naslova i ove priče pogrešno je prikazala ponudu Metsa Trevoru Baueru. Ponuda bi se približila prosječnoj vrijednosti Gerrit Cole od 36 milijuna dolara u odnosu na njegov devetogodišnji ugovor od 324 milijuna dolara potpisan prije godinu dana. https://www.usatoday.com/story/sports/mlb/mets/2021/01/26/trevor-bauer-mets-offer-contract/4258036001/

Video: Ranija verzija ovog videozapisa pogrešno je pokazala uvjete Bidenove izvršne naredbe koja formalizira međunarodni zahtjev za testiranje putovanja na COVID-19 i preporučuje međunarodnim putnicima karantenu po dolasku u SAD https://www.usatoday.com/videos/travel/news/ 2021/01/25/predsjednik-biden-očekivano-vraćanje-covid-19-ograničenja putovanja/6698470002/

Putovati: Ranija verzija ove priče pogrešno je prikazala uvjete jedne od izvršnih naredbi predsjednika Joea Bidena, koja formalizira međunarodni zahtjev za putovanje na testiranje na COVID-19 i preporučuje međunarodnim putnicima karantenu po dolasku u SAD https://www.usatoday.com/story/ travel/news/2021/01/24/joe-biden-covid-19-travel-ограничения-ne-mi-putnici/6695664002/

Sportski: Kolumna u izdanjima od 18. siječnja o Colinu Kaepernicku i Martinu Lutheru Kingu mlađoj odnosila se na podršku koju je King pokazao Tommie Smithu i Johnu Carlosu. Trebalo je napomenuti da se prema vijestima Carlos sastao s Kingom početkom 1968. kako bi razgovarali o nenasilnom prosvjedu. King je ubijen prije održavanja Olimpijskih igara u Mexico Cityju.

Vijesti: Ova verzija ispravlja vrijeme izvješća C-Span o neredima u dvorani Statuare na 2:33. Također se ispravlja sadržaj tweeta predsjednika od 19. prosinca: "Budite tu, bit će divlje!" https://www.usatoday.com/in-depth/news/2021/01/06/dc-protests-capitol-riot-trump-supporters-electoral-college-stolen-election/6568305002/

Instagram: Federalne vlasti priopćile su u petak da "nema izravnih dokaza o timovima za ubijanje i hvatanje" među izgrednicima u Kapitolu, povlačeći se nazad iznesenim tvrdnjama navedenim u sudskim dokumentima koje su napadači pokušali uhvatiti i "ubiti izabrane dužnosnike". PostOvaj je post ažuriran radi pojašnjenja navoda. https://www.instagram.com/p/CKFFJC8srZt/

Vijesti: Zbog promjene u izvješćivanju CDC -a, ova stranica je privremeno prikazala broj ukupnih primljenih doza cjepiva kao udio u populaciji, umjesto broja prvih primijenjenih doza. https://www.usatoday.com/in-depth/graphics/2021/01/14/covid-vaccine-distribution-by-state-how-many-covid-vaccines-have-been-given-in-us- koliko-ljudi/6599531002/

Novac: Priča u nekim izdanjima od 12. siječnja pogrešno je identificirala tvrtku koju je Staples trebao kupiti. Ciljana tvrtka je Office Depot.


Kako napraviti savršen selfie

1. Neka bude svjetlo: Fotografkinja Mindy Stricke kaže da je osvjetljenje ključ: & quotPrirodno svjetlo je najbolje. 'magični sat ' je sat nakon izlaska sunca i neposredno prije zalaska sunca, a proizvest će najviše laskave sunčeve svjetlosti. & Quot Ako nedostaje prirodnog svjetla, stanite uz izvor umjetne svjetlosti i provjerite je li bljeskalica isključena.

2. Nenamjerno 's način: & quotIzvući ruku u kadru bit će samo tako laskavo & quot, kaže Stricke. Ona savjetuje da eksperimentirate s mini tronošcem za svoj pametni telefon ili preuzmete besplatnu aplikaciju za samookidač.

3. Pravilo trećina: & "Pokušajte razmišljati o tome kako komponirati u trećinama, poput očiju trećinu gore, trećinu puta prema slici - idealno s vrha ili sa strane", kaže fotograf Stuart Kearey iz Bedforda. Savjetuje osiguravanje razmaka između vas i pozadine kako biste postigli dubinu slike.


Gledaj video: Novi post,ubacivanje slike ili video snimka (Kolovoz 2022).